joi, august 5, 2021

Sângele este alcătuit din diferite tipuri de celule, și anume celulele roșii din sânge, celulele albe din sânge și trombocitele, cunoscute și trombocite. Lipsa de trombocite în corpul dumneavoastră poate

provoca simptome precum oboseală, sângerarea gingiilor, vânătăi ușoare. Un număr scăzut de trombocite poate fi, de asemenea, cunoscut sub numele de trombocitopenie.

Când pielea este rănită, trombocitele se aglomerează pentru a forma cheaguri pentru a opri sângerarea. Cu toate acestea, atunci când nu aveți suficiente trombocite de sânge în corp, nu se pot forma cheaguri de sânge.

Există anumite alimente pentru creșterea trombocitelor din sânge. Vă prezentăm simptomele și cauzele numărului scăzut de trombocite și alimentele pentru creșterea numărului de trombocite.

  • Sângerarea nasului
  • Sângerarea gingiilor
  • Sânge în urină
  • Sângerări menstruale abundente
  • Erupții cutanate
  • Sângerări prelungite ale rănilor
  • Sânge în scaun
  • În caz de afecțiune severă, puteți voma sânge

Sângerările interne abundente pot duce la sângerări în creier. Adresați-vă imediat medicului dumneavoastră în cazul în care aveți un număr scăzut de trombocite și aveți dureri de cap sau orice problemă neurologică.

Alimentele pentru creșterea trombocitelor din sânge

Potrivit dr. Preeti Jain, dietetician senior, Action Cancer Hospital, New Delhi, „Alimentele pentru creșterea numărului de trombocite din sânge pot include

vitamina B-12, folat, vitamina C și fier. Acestea vă pot ajuta corpul să producă și să mențină trombocite în sânge. “

Iată alimente pentru creșterea trombocitelor din sânge:

  1. Alimente bogate în vitamina A

Vitamina A este esențială pentru o producție sănătoasă de trombocite. Se știe că acest nutrient este semnificativ pentru formarea proteinelor în organism. Conținutul sănătos de proteine din organism ajută la procesul de diviziune și creștere celulară. Unele dintre alimentele pe care ar trebui să le adăugați în mod ideal la dieta zilnică pot include morcov, dovleac,

kale și cartofi dulci.

  1. Alimente bogate în folat

Deficitul de folat în organism poate duce la un număr mai mic de trombocite din sânge. Adăugați mai multe alimente bogate în vitamina B9 sau folat, care pot fi extrem de importante pentru o diviziune celulară sănătoasă în organism, care poate contribui la creșterea numărului de trombocite din sânge. Include mai mult suc de portocale, spanac, sparanghel și verdeață cu frunze în dieta ta.

  1. Încărcați vitamina K

Alimentele pentru creșterea trombocitelor din sânge includ alimente bogate în vitamina K. Acest nutrient

este necesar pentru a asigura o creștere sănătoasă a celulelor la un nivel optim în organism. Consumul de kale, ouă, legume cu frunze verzi, ficat, carne, varză, pătrunjel vă vor ajuta să creșteți numărul de trombocite din sânge.

  1. Vitamina B12

Vitamina B-12 poate ajuta la menținerea sănătății celulelor sanguine, iar deficiența sa a fost asociată cu un număr scăzut de trombocite. Vitamina B-12 se găsește în general în ouă, lapte, brânză.

  1. Fier

Fierul este cunoscut pentru a promova producția de celule sănătoase în organism. Cel mai bine este pentru persoanele cu anemie. Continuați să includeți semințe de dovleac, rodie, linte și verdeață cu frunze în dieta dvs. pentru a vă asigura necesarul de fier.

  1. Mâncăruri bogate în vitamina C

Vitamina C este responsabilă pentru a ajuta grupurile de trombocite să funcționeze corect. De asemenea, ajută organismul să absoarbă fierul care contribuie și la creșterea trombocitelor din sânge. Adăugați mango, broccoli, ananas, roșii, ardei grași, conopidă în dieta voastră zilnică.

  1. Iarba de grâu

Potrivit unui studiu publicat în Jurnalul Internațional de Farmacie Universală și Științe ale Vieții, se cunoaște că iarba de grâu contribuie la creșterea numărului de trombocite din sânge. Consumul unei cani de iarbă de grâu împreună cu o picătură de suc de lămâie poate ajuta la creșterea trombocitelor din sânge.

Duceți o viață sănătoasă cu aceste alimente importante pentru a crește trombocitele din sânge și pentru a asigura un corp sănătos funcțional.

Ultimele stiri

Parteneri