Sari la conținut

9 alimente care te ajută la MENOPAUZĂ, recomandate de un medic. Bufeurile se reduc fără medicamente

transpirație
sursa foto: arhiva doctorulzilei
alimentatia la menopauza

9 alimente care te ajută la MENOPAUZĂ, recomandate de un medic. Bufeurile se reduc fără medicamente

Dintre toate schimbările corporale care vin odată cu menopauza, bufeurile pot fi una dintre cele mai enervante stări pentru femei. Totuși, bufeurile se pot reduce fără  medicamente. Potrivit medicilor,  există nouă alimente care luptă împotriva bufeurilor, astfel încât să poți trece de menopauză fără a transpira.

Soluții naturale pentru bufeuri

„Estrogenul face ca multe sisteme din corpul nostru să funcționeze mai bine”, spune Amy Shapiro, fondatoarea Real Nutrition.

„Prin alimente, îți echilibrezi hormonii, colesterolul, sănătatea inimii – încerci să gestionezi toate lucrurile pe care le face estrogenul pentru tine doar prin mâncare.”

Descoperă cele mai bune 9 alimente care luptă cu bufeurile, astfel încât poți să rămâi liniștit, calm și liniștit.

menopauza
Sursă foto: arhiva Doctorul Zilei

1. Soia pentru bufeuri Fitoestrogenii sunt compuși asemănători estrogenului derivați din plante care sunt similari structural cu hormonul produs în organism.

„Printre alimentele care conțin estrogeni vegetali slabi, soia este o sursă excelentă de estrogeni din plante numite izoflavone, care pot ajuta la ameliorarea bufeurilor”, spune dr. Minkin.

Surse bune care ameliorează bufeurile

Potrivit unui studiu despre menopauză, femeile care au mâncat 1/2 cană de boabe de soia gătite zilnic, ca parte a unei diete vegane, au observat o reducere cu 79% a bufeurilor. Dr. Minkin sugerează consumul de alimente precum edamame, tofu și laptele de soia, toate acestea fiind surse bune de izoflavone care ameliorează bufeurile.

2. Suc de roșii pentru bufeuri. Se dovedește că un pahar mic de suc de roșii nesărat de două ori pe zi poate reduce semnificativ simptomele menopauzei, cum ar fi bufeurile. Cercetătorii au descoperit că compusul acid gamma-aminobutiric (GABA) din roșii imită estrogenul. Acest lucru ajută la stabilizarea hormonilor care pot declanșa valurile.

Semințe de in pentru bufeuri

3. Acest cereale cu aromă de nuci este o sursă excelentă de fibre care promovează sănătatea și acizi grași omega-3 benefici. Dar, cel mai important, conține fitoestrogeni care suprimă înroșirea enervantă și transpirația bufeurilor de menopauză.

„Semințele de in conțin un estrogen vegetal slab numit lignani”, spune dr. Minkin. „Unii dintre pacienții mei au găsit că este util în a face față bufeurilor.” Culege beneficiile amestecând semințe de in în produse de copt, cum ar fi brioșe și pâine, sau stropind 1 sau 2 linguri. pe zi pe salate sau în fulgi de ovăz.

4. Menta. Se pare că alegerea ta de a-ți împrospăta respirația poate, de asemenea, să răcească bufeurile aproape instantaneu. Acest lucru se datorează faptului că mentolul din menta conține un compus numit TRPM8.

Cercetătorii de la Universitatea din California de Sud spun că, atunci când este ingerat, acest compus semnalează sistemului tău nervos să se răcească, ameliorând bufeurile din interior spre exterior.

Plantă care ajută la reglarea nivelului hormonal din organism

5. Salvia. O cană cu ceai fierbinte  poate părea contraintuitiv atunci când vine vorba de a  bufeuri. Potrivit cercetărilor, consumul unei căni de salvie pe zi poate reduce bufeurile moderate cu 79% și poate elimina până la 100% înroșirile severe. Compușii asemănători estrogenului din plantă ajută la reglarea nivelului hormonal din organism, reducând atât frecvența, cât și severitatea bufeurilor.

6. Ceai de ciulin. Nu ești fan al salviei? Încercați ceaiul de ciulin de lapte. Un studiu în Phytotherapy Research a constatat că consumul zilnic al unui pahar de băutură pământoasă, ușor dulce, poate reduce bufeurile cu 73% în decurs de trei luni. Ciulinul de lapte (sau Silybum marianum) conține un compus numit silimarină, care ajută ficatul să dezactiveze excesul de hormoni care vă pot afecta temperatura centrală.

7. Nuci.  Gustarea cu nuci amestecate nu numai că împiedică senzația de foame, dar poate ajuta și la prevenirea bufeurilor. Cercetările efectuate de Health Care for Women International au descoperit că alimentele bogate în vitamina E, cum ar fi migdalele, arahidele și semințele de floarea soarelui, pot reduce bufeurile cu aproape o treime.  Vitamina E ajută organismul să regleze nivelurile hormonale care pot deveni dezechilibrate în timpul menopauzei și pot provoca înroșirea feței.

8. Desigur, știi că fructele și legumele sunt bune pentru inima și creierul tău. Dar se dovedește că sunt și o modalitate delicioasă de a evita roșeața.

„Fructele și legumele, în special legumele cu frunze verzi închise, cum ar fi spanacul și varza kale, legumele crucifere precum broccoli și conopida și legumele viu colorate sunt bogate în antioxidanți puternici”, spune Shapiro.

„Acești antioxidanți vor reduce inflamația și stresul oxidativ, ceea ce va ajuta la reducerea, gestionarea și echilibrarea schimbărilor hormonale care pot provoca bufeuri.”

Shapiro spune că, pe lângă antioxidanți, fructele și legumele oferă fibre și apă care pot ajuta la „echilibrarea”. Ceilalți hormoni cum ar fi insulina, prevenind creșterile de zahăr din sânge care exacerba bufeurile.”

9. Fructe de mare în timpul valurilor de căldură Fiecare mușcătură dintr-o frigărui delicioasă de ton sau somon reduce bufeurile. Pești precum somonul, tonul și grupul sunt deosebit de folositori atunci când vine vorba de a depăși înțelepciunea spălării.

„Alimentele bogate în acizi grași omega-3, cum ar fi peștele de apă rece, sunt cu adevărat importante”, spune Shapiro. „S-a demonstrat că țin bufeurile sub control, deoarece omega-3 reduc inflamația din organism”, ceea ce poate agrava înrăutățirea.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Mai citeste si:

Doctorul zilei whatsapp channel