sâmbătă, februarie 27, 2021

Acad. Ovidiu Bojor, despre medicina viitorului. Cum să trăiești sănătos și fericit.

Fenomenul îmbătrânirii poate fi încetinit prin alimentarea organismului cu acizi nucleici, respectiv cu ADN (acid dezoxiribonucleic) și cu ARN (acid ribonucleic). Acești acizi au capacitatea de a reînnoi celulele apărute pe măsura ce înaintăm în vârstă. Este credința pe care o are academicianul, doctorulul în farmacie și fitoterapeutul Ovidiu Bojor.

„Studiile au arătat că o celulă umană moare și renaște la o distanță de un an și jumătate, doi. Însă, pe măsură ce înaintăm în vârstă, capacitățile noilor ce­lule se dete­riorează trep­tat. Cei care le pot în­tări sunt acizii nu­cle­ici. Îi putem găsi în ger­meni de grâu, pâine in­te­grală, al­ge marine, fulgi de ovăz, ciuperci, leguminoase (so­ia, fa­so­le, linte, ma­ză­re, spa­nac, andive), în mie­re și sucuri de fructe, în oua și produse lactate”, a explicat academicianul.

Acad. Ovidiu Bojor, despre medicina viitorului. Cum să trăiești sănătos și fericit

Prevenția

La cei 96 de ani ai săi, Ovidiu Bojor poate spune că, în cazul său, tinerețe fără bătrânețe este un mod de viață. Academicianul a dezvăluit că secretul unei vieți sănătoase este prevenția.

„Secretul, aşa cum gândesc eu, este prevenţia. Prevenţia este medicina viitorului. Adică să nu ajungi să fii bolnav”, spune prof. dr. Ovidiu Bojor.

De la 30 de ani, Ovidiu Bojor se ghidează după o singură lege, pe care o consideră naturală și eficientă. Este vorba de Regula 8-8-8. O altă regulă importantă este alimentația. Și, desigur, sportul, mișcarea.

Regula 8-8-8

„Opt ore de muncă activă, opt ore de odihnă activă. Înseamnă să facem ce ne place mai mult în viaţă: mişcare, muzică, dans. În aceste 8 ore avem libertatea de gândire pozitivă. Şi 8 ore de somn pentru refacerea celulei nervoase”, a spus Ovidiu Bojor.

Chiar dacă uneori cele 8 ore de muncă se prelungesc, profesorul Bojor are grijă ca aceasta să fie excepţia, nu regula. În plus, a eliminat câteva elemente care scurtează viaţa:

„Aş situa pe primul rând invidia. În loc să se bucure de succesele prietenilor şi colegilor începe să-i roadă: de ce m-a depăşit? Vedeţi? Sentiment negativ. Pe urmă schimbarea bruscă a modului de viaţă. De cel puţin 40 de ani modul de viaţă a devenit mai alert: fuga. Fuga după bani, după glorie, după medalii olimpice, fuga, fuga, fuga”, a dezvăluit celebrul fitoterapeut.

Acad. Ovidiu Bojor. Medicina viitorului. Cum să trăiești sănătos și fericit

Alimentația

Alimentaţia este al treilea aspect care poate lua ani din viaţă. Acad. Ovidiu Bojor are aceeaşi greutate de 60 de ani! Are 5 mese pe zi, fiecare la interval de 3 ore.

„Alimentația naturală, cât mai puțin procesată, împărțită în trei mese principale și două gustări pe zi, iar cantitativ – cantități foarte reduse. Totdeauna mă scol de la masă cu 10-15 minute înainte de a mă simți sătul. Și niciodată nu intru la masă ca să infulec. Primul lucru, care e foarte important și pe care l-am moștenit din copilărie, un minut de reculegere, iar după aceea o să începi liniștit să mănânci”, povestește părintele fitoterapiei.

Dimineața mănâncă fructe: mere, o banană sau o portocală. De obicei, hrană nefiartă, negătită.

„S-a constatat științific: în cazul în care începi cu salam, carne, grăsimi, numărul de leucocite ajunge la 20.000. În momentul în care începi cu hrană vie numărul de leucocite se păstrează la valoarea normală de 9.000”, a mai spus Ovidiu Bojor.

Mișcarea

Mișcarea, sportul este un alt aspect important al unei vieți sănătoase. Dr. Ovidiu Bojor obișnuiască să meargă zilnic în parcuri sau în pădurile din împrejurimi. Profesorul Bojor a mers pe jos zeci de mii de kilometri în expediţii ştiinţifice în alte ţări, dar şi în Munţii Carpaţi.

„Am lucrat 20 de ani în Carpaţii româneşti, unde am elaborat metodologia carterei economice şi ecologice de păstrare a patrimoniului naţional şi această metodologie a fost adoptată de ONU în ţările în curs de dezvoltare afro-asiatice”, a dezvăluit profesorul Bojor.

Ultimele stiri

Parteneri