miercuri, septembrie 22, 2021

Constipație. Ai probleme cu constipația? Îți recomandăm sucul împotriva constipației? Ingredientele folosite la prepararea acestui suc pot contribui la eliminarea stării de constipație. Efectele lor benefice

se datorează conținutului de fibre și enzime.

Fibrele adaugă mai mult volum scaunului și facilitează evacuarea. Totodată, ele ajută la menținerea unui tranzit intestinal regulat.

Ingrediente suc împotriva constipație

  • 1 sfeclă potrivită
  • 2 mere
  • ½ ananas proaspăt
  • 2-3 cm. de ghimbir proaspăt

Mod de preparare și administrare suc împotriva constipație

Sucul se prepară cu ajutorul unui storcător electric. Dați toate ingredientele prin storcător în același pahar. Consumați sucul obținut cu înghițituri mici.

Sucurile se administrează cât mai repede după preparare.

Se poate face

o cură de 3 zile pe săptămână cu acest suc. Nu depășiți doza indicată.

Persoanele care vor să folosească sucurile naturale pentru ameliorarea constipației nu trebuie să exagereze.

Cleveland Clinic recomandă doar ½ – 1 pahar de suc pe zi, consumat dimineața. Nu mai puțin important este consumul adecvat de apă.

Pentru prevenirea constipației și deshidratării trebuie să consumați minim 8 pahare de apă pe zi. Apa cu lămâie este de asemenea indicată pentru stimularea digestivă.

Beneficii suc

Persoanele care consumă multe alimente bogate în fibre au șanse mai mici să sufere de constipație,

hemoroizi, colon iritabil sau diverticulită.

Un aport adecvat de fibre ne poate proteja și împotriva unor boli mai grave, precum cancerul de colon. Fibrele ajută la menținerea un pH bun la nivel intestinal, împiedicând astfel producerea de substanțe cu potențial cancerigen.

Potrivit unui studiu apărut în anul 2019, 7 g de fibre pe zi pot reduce cu 8% riscul de cancer colorectal. Pe lângă fibre, sfecla roșie conține și alți compuși binefăcători, precum nitrați. Corpul transformă nitrații în oxid de azot, un compus care contribuie la prevenirea bolilor cardiovasculare și a afecțiunilor

cauzate de o inflamație cronică.

Studiile au arătat că sfecla roșie ajută la scăderea tensiunii arteriale. La această acțiune contribuie și mineralele pe care le conține, precum potasiul, calciul și magneziul.

Atenție, consumul de sfeclă poate colora urina și scaunul în roșu, din cauza conținutului de betacianină, un pigment inofensiv.

Și sucul de mere este o sursă bună de fibre. Datorită acțiunii sale laxative blânde, poate fi dat și copiilor cu constipație. În plus, merele conțin sorbitol. Acest tip de zahăr atrage apa în intestinul gros, fapt care ajută la înmuierea scaunului și la

eliminarea acestuia. Atenție însă la doză.

În cantități mari, sucul de mere poate provoca deranjamente stomacale. Sucul de mere poate fi înlocuit cu suc de pere, prune, struguri, piersici sau curmale – întrucât și aceste fructe conțin fibre și sorbitol.

 Ananasul este un alt ingredient din rețeta de suc prezentată mai sus care poate fi util împotriva constipației. Sucul de ananas este foarte bogat în apă și fibre. Are efect laxativ și regulator al tranzitului intestinal.

Ananasul este cu atât mai util împotriva constipației datorită conținutului de enzime, precum bromelaină. Bromelaina ajută la digerarea proteinelor și îmbunătățește funcția intestinală.

Ultimele stiri