Sari la conținut

‘Am primit un telefon în care mi se spunea că mama a murit – dar când am ajuns la spital, adevărul a fost și mai tulburător’

Pacient
Sursă foto: Getty Images

O fiică a fost umilită după ce medicii au sunat-o pentru a o anunța că mama ei a murit în spital – doar pentru a găsi un alt pacient decedat în pat.

Ruth Thomas, în vârstă de 52 de ani, a acuzat Spitalul Universitar The Grange din Cwmbran, Gwent, pentru „lipsa de responsabilitate” după ce mama Kathleen a fost internată în urma unei hemoragii stomacale. Ruth a declarat că siguranța mamei sale în vârstă de 83 de ani, chiar și după această gafă, a fost inadecvată, deoarece igiena personală a fost, se pare, neglijată, iar camera ei era murdară.

Și, după aproximativ patru săptămâni de ședere la noul spital NHS, deschis cu doar câteva săptămâni înainte ca Kathleen să fie internată, medicii au sunat-o pe Ruth pentru a o informa că Kathleen a decedat. Ruth a declarat că ea și sora ei, Joanne, au fost informate că, dacă starea mamei lor, agravată în acest stadiu de contractarea COVID-19, se va deteriora, vor fi informate imediat.

Dar, la sosire, surorile au fost conduse într-o cameră și au găsit o altă femeie care zăcea în pat fără viață. O încurcătură a dus la informarea familiei greșite – iar adevăratele rude ale femeii nu știau de tragedie până în acest moment. Ruth, care conduce un serviciu de joacă terapeutică pentru o organizație caritabilă pentru sănătatea mintală a copiilor, a declarat pentru Mirror:

„Nu e mama noastră”

„Nu mi-am recunoscut mama, iar apoi sora mea a început să țipe „nu e mama noastră”… În afara camerei, am întrebat în mod repetat „unde este mama noastră?”.

A urmat haosul, iar asistenta auxiliară tot repeta ‘cineva a sunat familia greșită’ și nu era ea (Kathleen), ignorându-ne total pe mine și pe sora mea. Când am plecat, era încă haos între asistente, nimeni nu informase familia celeilalte doamne în acest stadiu și sunt sigură că nici ei nu au fost informați despre ce ni s-a întâmplat.

„Este o lipsă de respect pentru mama și pentru demnitatea celeilalte femei. Când am fost chemați la spital, a fost pentru că ni s-a spus că mama noastră a murit, doar pentru a fi duși să vedem o altă doamnă. Nu vom trece niciodată peste această experiență, mai ales având în vedere lipsa de empatie de care au dat dovadă majoritatea asistentelor medicale care erau în tură în acea seară. Nu a existat niciun semn de empatie sau compasiune… Am depus o plângere pentru neglijență și pentru lipsa datoriei de îngrijire.”

Ruth a devenit și mai îngrijorată de această eroare și vorbește după ce a ieșit la iveală că, în urma experienței sale, același spital a dat corpul greșit unei familii îndurerate pentru o înmormântare. Cu această ocazie, morga a recunoscut că o „eroare umană” a dus la această greșeală și a trebuit să se organizeze o a doua înmormântare, lăsând familia cu inima frântă.

Acest lucru s-a întâmplat pe fondul plângerilor oficiale depuse de Ruth la același NHS Trust și a agravat îngrijorările acesteia cu privire la protecția sa. Ruth, care a lucrat în domeniul sănătății și al asistenței sociale, a adăugat:

„A fost șocant să citesc asta, după ce am trecut prin ceea ce am trecut eu și sora mea. Spitalul făcea în continuare erori atât de șocante. Povestea a ceea ce s-a întâmplat cu cealaltă familie este tragică și readuce în memorie traumele prin care am trecut ca familie și temerile iraționale. Mă întreb, de asemenea, câte alte familii au trecut prin aceleași experiențe. Să sperăm că nu mai sunt alte familii care să treacă prin aceeași experiență îngrozitoare.”

Spitalul făcea în continuare erori șocante

Consiliul de sănătate al Universității Aneurin Bevan și-a cerut scuze pentru ambele eșecuri, descriind greșeala în care a fost implicată Kathleen drept „un incident îngrozitor”. Ombudsmanul pentru servicii publice din Țara Galilor a investigat, de asemenea, greșeala.

În urma șocului, Ruth și Joanne au devenit atât de îngrijorate pentru Kathleen, care a rămas văduvă în urma decesului soțului Brian după ce acesta a contractat pneumonie într-un alt spital în ianuarie 2020, încât „și-au pierdut încrederea în sistem”.

Ele susțin că un coș de gunoi din salonul mamei lor nu a fost golit de zile întregi, că salonul ei nu a fost curățat de săptămâni întregi și că deșeurile medicale au fost lăsate sub patul ei. De asemenea, Kathleen a fost lăsată în mai multe rânduri cu propria urină, deoarece, în urma unui accident vascular cerebral suferit în spital, a trebuit să folosească tampoane pentru incontinență.

„Vizitând-o pe mama noastră, continuăm să observăm, să fim martori și să ridicăm preocupări continue de protecție, dar acestea nu au fost niciodată abordate. Am fost martori la faptul că igiena personală a mamei noastre nu era întreținută – patul ei era ud și urina era pe podea”, a adăugat Ruth, din Tredegar, Gwent.

„Camera nu a fost curățată – echipei de îngrijire la domiciliu i s-a spus să nu intre în cameră, iar nouă ni se dădeau constant diferite socoteli pentru tratamentul mamei noastre. Am subliniat în mod repetat îngrijorările mele legate de salvgardare consultantului, medicilor și surorii de salon.

„Sora mea și cu mine am început să ne petrecem tot timpul cu mama ei, fiecare făcând ture de 12 ore, deoarece eram foarte îngrijorate de siguranța mamei noastre. Amândouă am ajuns să fim plecate de la serviciu timp de peste șase luni din cauza traumei pe care am trăit-o, având o obligație emoțională și financiară pentru amândouă.”

Prisăcaru Theona

Mi-am descoperit pasiunea pentru jurnalism in urma cu mai mulți ani si pot spune ca profesia nu este deloc usoara, ci extrem de solicitanta, plina de dinamism, care aduce noi provocari in fiecare zi. Totodata, implica si o doza mare de responsabilitate. Va multumesc atat pentru aprecierile voastre, cat si pentru criticile constructive!

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel