duminică, noiembrie 27, 2022

Anemia feriprivă, sau anemia cauzată de un deficit de fier, este o formă foarte comună de anemie. Această afecțiune determină un nivel scăzut al globulelor roșii sănătoase, esențiale pentru transportul oxigenului către țesuturile organismului.

Lipsa fierului în organism poate avea consecințe grave. Fără suficient fier, organismul nu poate produce suficientă hemoglobină, o componentă esențială a celulelor roșii ale sângelui, care se ocupă cu transportul oxigenului către alte celule.

Te-ar mai interesa: Această PLANTĂ curăță arterele și ajută la reglare...

Ca urmare, anemia prin deficit de fier duce la senzație generală de oboseală și respirație dificilă, dată de oxigenarea slabă a organelor și țesuturilor, scrie drvasiradulescu.ro.

Alimente pentru prevenirea anemiei feriprive

Fierul se regăsește, în cantități mai mari, în produsele de origine animală. Dacă aveți o dietă bazată pe plante este necesar să măriți aportul de produse vegetale care conțin fier pentru a echilibra nivelul optim. Astfel, este indicat să consumați o cantitate mai mare de legume și fructe ce conțin fier, față de o cantitate mai mică de carne, spre exemplu.

Vitamina C, secretul absorbției fierului

Puteți stimula absorbția fierului în organism prin consumul de suc de citrice sau prin consumul altor alimente bogate în vitamina C. În același timp, este indicat să consumați alimentele bogate în fier, pentru a-l absorbi cât mai eficient. Vitamina C din sucurile de citrice, cum ar fi sucul de portocale, vă ajută organismul să absoarbă mai bine fierul din alimentație.

Te-ar mai interesa: Ceai pentru vezica hiperactivă. Nu are nicio contr...

Alte surse de vitamina C:

  • coacăze negre
  • kiwi
  • căpșuni
  • ananas
  • legume cu frunze verzi
  • ardei gras (roșu și verde)
  • broccoli
  • conopidă
  • pătrunjel
  • roșii

Surse de fier:

Vă puteți reduce riscul de anemie prin carență de fier alegând alimente bogate în fier, de exemplu:

  • Carne roșie, carne de porc și de pasăre
  • Fructe de mare
  • Fasole boabe
  • Legume cu frunze de culoare verde închis, cum ar fi spanacul
  • Fructe uscate, cum ar fi stafidele și caisele
  • Cereale, pâine și paste făinoase îmbogățite cu fier
  • Mazăre

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Parteneri
spitale private