sâmbătă, iunie 19, 2021

Când mănânci, mâncarea ta trece printr-o conductă numită esofag și ajunge la stomac, după care digestia propriu-zisă are loc cu ajutorul acizilor gastrici. Există diferite condiții care duc la regurgitarea

acestui aliment, provocând arsuri la stomac din alimentele acide, pe jumătate digerate. Această afecțiune este mult mai frecventă în timpul nopții, când o persoană se culcă după o masă grea. Acest lucru poate duce la insomnie și la agravarea în continuare a stării de arsuri la stomac.

Dacă este lăsată netratată, porțiunea inferioară a esofagului în care alimentele se regurgitează poate dezvolta ulcere sau chiar cancer. Prin urmare, identificarea și tratarea arsurilor la stomac pe timp de noapte este importantă.

Cauze

Oricine poate avea arsuri la stomac după o masă grea, din când în când,

dar dacă problema persistă, trebuie analizată. Se știe că următoarele condiții provoacă arsuri la stomac în timpul nopții:

  • Consumul crescut de băuturi răcoritoare carbogazoase
    Sarcina
    Excesul de greutate / obezitate
    Tensiune arterială crescută
    Tulburari de somn
    Consumați mese grele noaptea (în special alimente grase și condimentate și alimente acide, cum ar fi citricele și ciocolata)
    Medicamente precum medicamentele anti-anxietate

Noaptea arsurile la stomac pot duce la perturbarea somnului, precum și la o scădere a funcționării generale în timpul zilei (letargie și niveluri scăzute

de energie). Prin urmare, gestionarea acesteia devine esențială, ceea ce se poate face cu ușurință cu câteva modificări ale stilului de viață.

O mulțime de schimbări simple ale stilului de viață, inclusiv dieta și obiceiurile de somn, pot ajuta la controlul arsurilor la stomac pe timp de noapte. Iată câteva alte modalități de gestionare:

  1. Dormiți cu o pernă pe partea stângă: o pernă vă asigură că inima și stomacul nu sunt la același nivel, prevenind astfel refluxul de acid din stomac. De asemenea, deoarece stomacul este pe partea stângă, este mai ușoară presiunea pe stomac atunci când dormiți

    pe stânga.

  2. Evitați mesele târzii: acest lucru asigură faptul că mâncarea are timp să fi trecut prin stomac până la momentul așezării în pat. Un decalaj de 2 ore între ultima masă și timpul de somn ajută aici. Șansele de reflux sunt reduse. De asemenea, evitați băuturile carbogazoase, băuturile cu cofeină și alimentele grase, mai ales în timpul nopții, pentru a reduce refluxul.
  3. Țineți o evidență: diferiți oameni au declanșatori diferiți, care pot fi identificați ținând o evidență a obiceiurilor alimentare și apoi evitând declanșatorii pentru a reduce refluxul.
  4. Schimbați-vă obiceiurile

    alimentare: învățați să mâncați într-o manieră relaxată, fără grabă, stând în poziție verticală. Mâncarea în grabă produce mai mult acid și așezarea în poziție verticală ajută la controlul fluxului de acid în sus.

  5. Pierderea în greutate: Obezitatea este o cauză frecventă a arsurilor la stomac, iar pierderea în greutate va ajuta la controlul refluxului acid și va induce un somn mai bun.
  6. Renunțați la fumat: acest lucru agravează producția de acid și, prin urmare, reducerea sau renunțarea la fumat reduce cu siguranță refluxul de acid (pe lângă alte beneficii multiple).
  7. Răsfățați-vă cu exerciții fizice regulate: În timp ce exercițiile fizice regulate ajută la digestia alimentelor și reduc aciditatea, ar trebui evitată antrenamentul imediat după masă, deoarece poate provoca alte probleme digestive.

În concluzie, când aveți arsuri la stomac noaptea, modificarea stilului de viață vă poate duce multe beneficii. Dacă problema persistă, atunci cel mai bine este să luați legătura cu un medic.

 

Ultimele stiri

Parteneri