sâmbătă, septembrie 25, 2021

Insomnia este o tulburare de somn tot mai frecventă în zilele noastre. Aceasta se manifestă prin dificultăți în a adormi, însă poate afecta și calitatea odihnei din timpul nopții, din cauza trezirii repetate în timpul nopții. Netratată, insomnia poate afecta sistemul cardiovascular, scade puterea de concentrare si creste riscul de dezvoltare a unor afecțiuni. 

Din fericire, anumite infuzii naturale te pot ajuta să adormi mai repede și, de asemenea, îți induc o stare de relaxare profundă, necesară de multe ori la sfârșitul unei zile pline de activități. Somnul este esențial pentru sănătate, întrucât organismul se regenerează la nivel celular în timpul nopții, pregătindu-te pentru o nouă zi. De aceea, este necesar să combați insomnia cât mai repede, pentru a restabili echilibrul funcțiilor organismului.

Infuzii naturale care combat insomnia și te ajută să te relaxezi

Ceaiul de tei

Ceaiul de tei este recomandat persoanelor care au tulburări de somn datorită calităţilor sale relaxante. Acesta este benefic pentru combaterea insomniei și inducerea stării de relaxare, sporind calitatea somnului din timpul nopții. Ceaiul de tei are și ușoare proprietăți antispatice și antistres.

Ceaiul de sunătoare

Este eficientă în tratarea stărilor de anxietate şi stres şi îmbunătăţeşte calitatea somnului. Are un efect sedativ foarte pronunţat şi se foloseşte în tratamentul depresiilor uşoare. Ceaiul se prepară sub formă de infuzie: o linguriţă de sunătoare la o cană de apă. De asemenea, pentru un somn liniştit poţi încerca şi o baie de plante. Foloseşte tei, rozmarin, valeriană, muşeţel şi roiniţă. Se fierb 100 gr. de plante în patru litri de apă pentru 10 minute. Toarnă acest ceai în apa de baie, iar plantele rămase se pun într-un săculeţ pe care-l pui în cadă, recomandă Libertatea.

Ceaiul de Floarea Pasiunii

Ceaiul de Floarea Pasiunii nu este încă suficient de popular, însă și-a dovedit eficacitatea în cazul persoanelor cu tulburări de somn. Floarea pasiunii ajută sistemul nervos, elimină stresul și este un bun antidepresiv, recomandat și pacienșilor cu anxietate. Deși este destul de aromat și se poate să nu îți fie pe plac de la prima încercare, nu ceda tentației de a îl îndulci cu zahăr, scrie doc.ro.

Ceaiul de mușețel

Ceaiul de mușețel este poate cel mai folosit ceai pentru insomnii, fiind potrivit chiar și pentru copii, peste 6 luni. Mușețelul are efect antiinflamator, antispatic, antistres și antibacterian. Florile sunt albe, cu mijlocul galben, și au o aromă specifică.

Ultimele stiri