Băutura care îți prelungește viața. Ce cantitate trebuie să bei zilnic

Băutura care îți prelungește viața. Ce cantitate trebuie să bei zilnic
Băutura care îți prelungește viața. Ce cantitate trebuie să bei zilnic

Băutura extrem de iubită, care îți aduce multe beneficii și chiar îți poate prelungi viața. Nu degeaba pentru multe persoane, este primul lucru la care se gândesc dimineața. Mai mult, iubitorii acestei licori pur și simplu declară că numai după o ceșcuță, simt că pot funcționa la capacitate maximă.

Indiferent dacă bei o cafea sau mai multe zilnic, savurarea unei cafele reprezintă un ritual pe care multe persoane îl descriu nu doar plăcut, ci și necesar.

Deși este băută de majoritatea adulților de pe planetă, încă mai există dubii în legătură cu proprietățile sale benefice.

De exemplu, un conținut mare de cofeină și faptul că este o băutură energizantă o poate transforma într-un lucru care dă dependență, dacă va fi consumată în exces.

Gravidele nu ar trebui să consume decât o ceșcuță și numai după ce au primit aprobarea medicului care le supraveghează sarcina.

Iar asta fiindcă embrionilor le este greu să metabolizeze cofeina. Însă, per total, care sunt beneficiile concrete ale acestei băuturi.

Poate cafeaua să prelungească viața?

În ciuda controverselor, cafeaua este asociată cu viața lungă și cu o stare de sănătate bună. Un studiu nou efectuat în Marea Britanie a adus în discuție un factor care nu a prea apărut în discuții până acum: metabolismul.

Un studiu efectuat de Institutul American de Cancer și Universitatea Northwestern a folosit date preluate de la UK Biobank, în legătură cu  mortalitatea raportată în decurs de 10 ani, pe un număr de 500.000 de persoane.

Cercetătorii au analizat numărul de cafele consumat în medie pe zi de fiecare subiect și au comparat cu un alt grup, de persoane care nu beau cafea. De asemenea, au cercetat și felul în care cafeaua ar putea afecta metabolismul.

Cercetătorii au folosit ceea ce se numește un raport de risc pentru a ilustra efectul pe care l-au observat asupra variabilității consumului de cafea asupra sănătății și duratei de viață a subiecților. În acest caz, un raport de 1 ar însemna că nu a existat un impact observabil al consumului de cafea, în timp ce un raport de 0,5 ar indica faptul că cei care consumă mor la fel ca cei care nu consumă.

Băutorii de 1 – 8 cești pe zi au avut un scor de 0,94 – 0,86. Acest lucru denotă că băutorii de cafea au o rată de 6% – 14% mai mică de deces, iar cercetătorii susțin că este un procent semnificativ.

Surprinzător, cei mai avantajați au ieșit cei care beau mai multe cești, maxim 8. Majoritatea surselor recomandă nu mai mult de 400 mg de cafeină pe zi, iar 8 cești de cafea înseamnă aproximativ dublu!

Aici intervine subiectul metabolism. Băutorii cu o toleranță mai mare la cofeină (metabolizează cofeina mai repede) au avut tendința să bea mult mai multă cafea în fiecare zi și, prin urmare, nu numai că au obținut mai multe beneficii naturale pentru sănătate, dar au avut cel mai mic risc de deces din oricare grup din studiu.

Este important să nu facem excese și să urmăm câteva reguli de aur. Cafeaua să fie de cea mai bună calitate, încercați să nu o încărcați inutil cu zahăr și lapte. Băutura reală, de bază, va fi într-adevăr o alegere optimă plină de beneficii.

40 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox