miercuri, octombrie 27, 2021

Când oamenii se gândesc la cafea de obicei se gândesc la faptul că asigură o creștere energetică. Cu toate acestea, potrivit cercetărilor utilizarea cafelei poate furniza o serie de beneficii sănătoase

cum ar fi scăderea riscului de cancer, combaterea diabetului de tip 2 și scăderea riscului de insuficiență cardiacă.

Daca va ganditi sa renuntati la acest obicei, cercetatorii japonezi v-ar sfatui sa pastrati aceasta bautura energizanta in meniul zilnic.

In urma mai multor studii dedicate proprietatilor boabelor de cafea, au rezultat mai multe motive intemeiate pentru a consuma in mod regulat aceasta bautura cu numeroase beneficii pentru sanatate in general.

Cata vreme cafeaua este bauta fara zahar, lapte si alte ingrediente care sa adauge calorii in plus, ea aduce multe servicii creierului

si organismului deopotriva.

Ingredientele benefice din cafea

Un studiu japonez a decoperit ca persoanele care beau cel putin o ceasca de cafea simpla pe zi isi reduc riscul dezvoltarii hemoragiilor cerebrale sau a atacurilor vasculare cerebrale cu pana la 20%. Cafeaua ramane o bautura sanatoasa si daca este decofeinizata. De altfel, oamenii de stiinta sustin ca o concentratie prea mare de cofeina poate conduce la deshidratare si la cresterea starii de anxietate, de aceea cafeaua prea tare poate sa aduca mai multe deservicii organismului, decat beneficii.

Bautorii de cafea primesc zilnic o doza importanta

de antioxidanti, crom si magneziu, care ajuta la reglarea nivelului de glicemie in sange, ajutand organismul sa dozeze in mod corect secretia de insulina.

 Principalele ingrediente din cafea sunt:

  • cofeina
  • tanina
  • tianina
  • xantina
  • spermidina
  • gaiacol
  • acid citric
  • acid clorogenic
  • acetaldehida
  • spermina
  • putrescine

Beneficii pentru sănătate ale consumului de cafea dimineața

  1. Cafeaua și diabetul zaharat

Cafeaua poate ajuta la prevenirea diabetului de tip 2 și a altor afecțiuni.

În 2014, cercetătorii care au adunat date de la peste 48.000 de persoane

au descoperit că cei care și-au crescut consumul de cafea cu cel puțin o ceașcă pe zi timp de 4 ani au avut un risc de diabet zaharat de tip 2 mai scăzut cu 11% decât cei care nu și-au crescut consumul.

O metaanaliză din 2017 a concluzionat că persoanele care au băut patru sau șase cești de cafea cu cofeină sau cafea decofeinizată în fiecare zi par să aibă un risc mai scăzut de sindrom metabolic, inclusiv diabet zaharat de tip.

  1. Cafeaua și cancerul la ficat

Cercetătorii italieni au descoperit că consumul de cafea reduce riscul de cancer la ficat cu aproximativ 40%. Unele

rezultate sugerează că persoanele care beau trei cești pe zi ar putea avea un risc de 50% mai mic.

  1. Cafeaua ajuta la reglarea activitatii hepatice

Mai multe studii de specialitate sugereaza ca un consum zilnic de cafea poate ajuta ficatul sa isi autoregleze functiile. Cercetatorii Clinicii Mayo din SUA au descoperit ca, prin aportul zilnic de cafea, se poate reduce riscul dezvoltarii colangitei sclerozante primare, o boala autoimuna rara care produce ciroza hepatica, insuficienta hepatica si chiar cancer hepatic.

O alta cercetare efectuata pe un esantion de 125,000 de participanti arata ca persoanele alcoolice care beau o ceasca de cafea pe zi isi reduc cu 20% sansele de a dezvolta ciroza alcoolica.

  1. Cafeaua este un stimulent puternic al creierului

Cafeaua creste substantial randamentul cerebral si fizic, fiind folosita de multi atleti inainte de intrarea in competitii. Cofeina creste numarul acizilor grasi care circula in fluxul sanguin, sporindu-se astfel performanta sportiva.

  1. Cafeaua și boala Parkinson

Diferite studii au arătat despre cofeină, care este prezentă în cafea și în multe alte băuturi, că poate ajuta la protejarea împotriva bolii Parkinson.

O echipă a concluzionat că bărbații care beau peste patru căni de cafea pe zi ar putea avea un risc de Parkinson de cinci ori mai mic decât cei care nu beau.

Mai mult, cofeina din cafea poate ajuta la controlul mișcărilor în cazul persoanelor cu Parkinson, potrivit unui studiu din 2012.

Constatările unei metaanalize din 2017 sugerează o legătură între consumul de cafea și riscul mai scăzut al bolii Parkinson, chiar și în rândul persoanelor care fumează. Această echipă a constatat, de asemenea, că persoanele care beau cafea pot fi mai puțin predispuse la depresie și la afecțiuni cognitive, cum ar fi Alzheimer.

Valori nutriționale

Cafeaua neagră obișnuită (fără lapte sau frișcă) are un conținut scăzut de calorii. De fapt, o ceașcă normală de cafea neagră conține doar aproximativ 2 calorii. Cu toate acestea, adăugarea de frișcă sau zahăr va crește valoarea calorică.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor.

Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Ultimele stiri