vineri, februarie 26, 2021

Semințele de floarea-soarelui sunt recoltate din capul de flori al plantei cu același nume. În timp ce sămânța în sine este învelită într-o coajă dungată alb-negru, semințele sunt albe și au o textură fragedă. Cunoscute pentru aroma distinctă de nuci și valoarea nutritivă ridicată, puteți mânca semințele crude, prăjite sau încorporate în alte feluri de mâncare.

Beneficii pentru sănătate

Studiile leagă consumul de semințe de floarea-soarelui de o serie de beneficii pentru sănătate, inclusiv scăderea riscului de a dezvolta boli precum hipertensiunea arterială sau bolile de inimă. De asemenea, conțin substanțe nutritive care vă pot susține sistemul imunitar și vă pot crește nivelul de energie.

Iată câteva dintre beneficiile pentru sănătate ale semințelor de floarea soarelui:

Reducerea inflamației

Pentru cei cu inflamație pe termen scurt sau cronică, semințele  pot oferi beneficii antiinflamatorii. Semințele de floarea-soarelui conțin vitamina E, flavonoide și alți compuși vegetali care pot reduce inflamația.

Un studiu a constatat că consumul de semințe de floarea-soarelui și alte semințe de cinci ori sau mai mult în fiecare săptămână a dus la niveluri mai mici de inflamație, ceea ce a scăzut și factorii de risc pentru mai multe boli cronice.

Îmbunătățirea sănătății inimii

Semințele  sunt bogate în grăsimi „sănătoase”, inclusiv grăsimi polinesaturate și grăsimi monoinsaturate. O porție de trei sferturi de cană de semințe de floarea soarelui conține 14 grame de grăsime. Studiile au constatat că consumul de semințe – inclusiv semințele de floarea-soarelui – a fost legat de rate mai mici de boli cardiovasculare, colesterol ridicat și hipertensiune arterială.

Sprijinirea sistemului imunitar

Semințele  sunt o sursă de multe vitamine și minerale care vă pot susține sistemul imunitar și vă pot crește capacitatea de a lupta împotriva virușilor. Acestea includ atât zincul, cât și seleniul. Zincul joacă un rol vital în sistemul imunitar, ajutând organismul să mențină și să dezvolte celulele imune. Seleniul joacă, de asemenea, un rol în reducerea inflamației, combaterea infecțiilor și creșterea imunității.

Creșterea nivelurilor de energie

semințelor de floarea soarelui

În timp ce nivelurile ridicate de proteine din semințele de floarea-soarelui contribuie deja la creșterea nivelului de energie, alți nutrienți precum vitamina B și seleniul vă pot ajuta să vă mențineți energizat. Vitamina B1 (cunoscută și sub numele de tiamină) prezentă, vă poate ajuta să convertiți alimentele în energie, care vă poate menține activ pe tot parcursul zilei. Seleniul poate crește fluxul sanguin și poate furniza mai mult oxigen în corpul dumneavoastră.

Nutriție

Semințele sunt bogate în proteine și bogate în grăsimi sănătoase, precum și antioxidanți care vă pot reduce riscul de a dezvolta afecțiuni grave.

Este, de asemenea, o sursă excelentă de:

  • Vitamina E
  • Vitamina B1
  • Vitamina B6
  • Fier
  • Cupru
  • Seleniu
  • Mangan
  • Zinc
  • Potasiu

Nutrienți pe porție

Conform USDA, ¼ cană de semințe de floarea soarelui prăjite, uscate, fără sare conține:

  • Calorii: 207
  • Proteine: 5,8 grame
  • Grăsime: 19 grame
  • Glucide: 7 grame
  • Fibră: 3,9 grame

Ultimele stiri

Parteneri