sâmbătă, mai 28, 2022

Un nou proiect elaborat de Ministerul Afacerilor de Interne prevede obligativitatea cetățenilor de a face dovada că locuiesc efectiv la adresa din buletin. În caz contrar,riscă să rămână fără act de identitate. Totodată, noul proiect de lege prevede înscrierea la aceeași adresă a maxim 10 persoane, dacă aceste nu au nici un grad de rudenie.

Printre persoanele cele mai afectate vor fi cei care locuiesc în chirie sau în gazdă. Astfel, persoanele care nu pot dovedi că locuiesc efectiv la adresa din buletin după verificarea polițiștilor, vor rămâne fără act de identitate.

Te-ar mai interesa: Vor fi amendați românii care nu-și fac analize în ...

Potrivit MAI, ordonanța urmărește reglementarea unor norme ce vizează acuratețea datelor din Registrul Național de Evidență a Persoanelor (RNEP) prin asocierea mențiunii ,,încetat valabilitate domiciliu” persoanelor care nu îndeplinesc condițiile stabilite de Codul Civil cu privire la realitatea aspectelor declarate privind domiciliul.

Scopul actului normativ este de a elimina situațiile în care un număr mare de persoane își stabilesc, în mod fictiv, domiciliul la o adresă, prin limitarea stabilirii domiciliului în situația în care în RNEP sunt înregistrate mai mult de 10 persoane la adresa declarată, cifra stabilită corespunzând unei realități sociale.

Te-ar mai interesa: Top 4 cele mai murdare lucruri din casă! Și nu, nu...

Măsura Guvernului este inspirată din Germania, țară în care nimeni nu are dreptul la muncă și la asigurări medicale fără anmeldung, care presupune înregistrarea oficială la o adresă, după închirierea sau cumpărarea unei locuințe.

Dovada adresei de domiciliu prin simpla declarație a găzduitorului nu va mai fi posibilă.

Noile norme prevăd ca din declarația scrisă a găzduitorului, persoană fizică sau juridică, de primire în spaţiu, trebuie să rezulte consimţământul acestuia, numărul de persoane care locuiesc efectiv la adresă, precum, şi faptul că solicitantul locuieşte efectiv la adresa declarată.

Te-ar mai interesa: Cum cureți în mod natural vasele de sânge? Elimină...

Declaraţia pe propria răspundere a solicitantului trebuie însoţită de nota de verificare a poliţistului de ordine publică, prin care se certifică existenţa unui imobil cu destinaţie de locuinţă şi faptul că solicitantul locuieşte efectiv la adresa declarată.

În situația în care mențiunea privind stabilirea domiciliului își încetează valabilitatea, lucrătorii serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor anulează actul de identitate. Încetarea valabilității va fi decisă în urma verificării de către lucrătorul de poliţie prin care se constată faptul că persoana nu locuieşte la adresa la care este înregistrată cu domiciliul.

Te-ar mai interesa: Ziua Mondială de Luptă Împotriva Cancerelor de Sân...

În acest caz, persoanele vor fi obligate să se adreseze serviciului public comunitar de evidență a persoanelor, în vederea obținerii unui nou act de identitate.

Potrivit modificărilor OUG nr.97/2005, propuse de Ministerul Afacerilor Interne, se va interzice înscrierea menţiunii privind stabilirea domiciliului sau, după caz, a reşedinţei la o anumită adresă dacă în RNEP, la adresa declarată, sunt înregistrate mai mult de 10 persoane.

Te-ar mai interesa: Nu consuma aceste alimente dacă suferi de reflux g...

Aceste prevederi nu se vor aplica însă proprietarului imobilului situat la adresa respectivă sau membrilor familiei extinse ale acestuia, adică soțul/soția, rudele în linie dreaptă, precum şi cele în linie colaterală până la al patrulea grad inclusiv ale titularului dreptului locativ.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Parteneri
spitale private