duminică, mai 16, 2021

Care sunt cele mai bune fructe dacă ai diabet. Lista celor 10 fructe ideale pentru diabetici.

A afla ce să mănânci atunci când ai diabet poate fi o provocare. Mai ales că obiectivul dvs. principal

este de a vă controla nivelul zahărului din sânge. Când vine vorba de fructe, unii oameni sunt îngrijorați de faptul că va crește nivelul zahărului din sânge din cauza carbohidraților și zahărului.

Vestea bună este că există o mulțime de fructe care sunt perfect sigure pentru diabetici. De fapt, Asociația Americană a Diabetului (ADA) are o listă întreagă de superalimente pentru diabet (inclusiv fructe) din care să aleagă.

Multe tipuri de fructe nu sunt doar pline de vitamine și minerale esențiale, ci sunt și o sursă excelentă de fibre care vă poate ajuta să vă controlați nivelul

zahărului din sânge. Este demn de remarcat că, la fel ca orice aliment din dieta dumneavoastră cu diabet, este încă important să urmăriți ceea ce mâncați, să vă numărați carbohidrații și să vă urmăriți dimensiunile porțiilor. Data viitoare când ai o poftă dulce, încearcă să ajungi la unul dintre aceste 10 cele mai bune fructe pentru diabet!

 Lista celor 10 fructe permise pentru diabetici


Căpșuni

Nimic nu întrece o gustare de căpșuni proaspăt culese, în sezon! Căpșunile au multe beneficii pentru sănătate și sunt, de asemenea, fructe excelente pentru diabet,

deoarece sunt bogate în antioxidanți numiți antociani.

Antocianinele nu numai că ajută la reducerea nivelului de insulină după masă, dar s-a demonstrat că ajută și la reducerea colesterolului. De asemenea, pot ajuta la îmbunătățirea glicemiei, precum și la scăderea riscului de boli de inimă la persoanele cu diabet zaharat de tip 2.

Afine

Căpșunile nu sunt singurele fructe de care diabeticii se pot bucura. Afinele sunt, de asemenea, o opțiune excelentă! La fel ca și căpșunile, afinele sunt pline de antioxidanți și fibre, făcându-le un superaliment pentru diabet!

Doar 1 cană

de afine conține 84 de calorii, 21 de grame de carbohidrați și 3,6 grame de fibre. Afinele sunt, de asemenea, pline de alte vitamine și minerale esențiale, cum ar fi vitamina C, vitamina K, mangan și potasiu. Vă puteți bucura de afine proaspete, separat sau împreună cu alte alimente prietenoase cu diabetul, cum ar fi iaurtul grecesc.

Un măr pe zi

Mere

Merele sunt foarte hrănitoare și pot fi o gustare satisfăcătoare. Chiar dacă conțin zahăr și carbohidrați, Asociația Americană a Diabetului (ADA), consideră merele un fruct sănătos pentru diabetici (atât diabetul de tip 1, cât și cel

de tip 2).

Merele ar trebui să aibă un efect minim asupra nivelului de zahăr din sânge și insulină. Acestea fiind spuse, ar trebui să fii întotdeauna conștient de modul în care te afectează merele. Merită menționat faptul că zahărul găsit în mere este diferit de zahărul adăugat pe care îl găsiți în alimentele procesate. În plus, merele conțin fibre și alți nutrienți esențiali!

Avocado

Știați că avocado este considerat un fruct? Este, de asemenea, un aliment excelent pentru diabetici. Avocado are un conținut scăzut de zahăr, conține puțini carbohidrați și este plin de fibre. Toate acestea joacă un rol în a nu ridica glicemia.

Avocado este, de asemenea, o sursă excelentă de grăsimi sănătoase cunoscute sub numele de grăsimi mononsaturate și grăsimi polisaturate. Acest lucru vă poate ajuta să vă ridicați nivelul de colesterol bun și să vă controlați colesterolul rău. La rândul său, acest lucru vă poate ajuta să reduceți riscul de atac de cord și accident vascular cerebral.

Cireșe

Un alt fruct minunat pentru diabetici este cireașa. Cireșele sunt, de asemenea, pline de antioxidanți care vă pot ajuta să reduceți riscul de boli de inimă, cancer și alte boli. Pentru a evita scăderea zahărului din sânge, cel mai bine ar fi să evitați conservele de cireșe, deoarece acestea pot conține zahăr adăugat. În schimb, puteți să vă bucurați de cireșe proaspete! 

Care sunt cele mai bune fructe dacă ai diabet

Pere

Perele sunt o gustare delicioasă și sănătoasă pe care o puteți mânca dacă aveți diabet. Potrivit Healthline, „beneficiile lor nutriționale vă pot ajuta, de fapt, să gestionați starea, așa cum indică multe studii”. Perele au un indice glicemic scăzut, ceea ce înseamnă că nu vă vor crește glicemia prea repede. Dar asta nu este tot, perele sunt și ele pline de vitamine și minerale esențiale!

De asemenea, au și alte beneficii pentru sănătate, cum ar fi combaterea inflamației, ajutarea la digestie și multe altele. Pentru a obține cea mai bună aromă, depozitați pere la temperatura camerei până când acestea sunt coapte. Apoi le puteți păstra la frigider. Se pot savura așa cum sunt, dar au și un gust grozav aruncat într-o salată!


Piersici

Piersicile proaspete și suculente pot fi gustarea perfectă pentru a potoli o poftă de dulce. Sunt, de asemenea, un tratament minunat pentru diabetici. O piersică mică conține aproximativ 12 grame de carbohidrați și 2 grame de fibre.

Sunt, de asemenea, o sursă excelentă de vitamina A, vitamina C și potasiu. Ar putea fi cel mai bine să vă bucurați de piersici proaspete în loc de conserve, deoarece unele soiuri conservate sunt ambalate în sirop greu, care vă poate crește glicemia. Piersicile proaspete au, de asemenea, un gust excelent în smoothie-uri, asociate cu iaurt grecesc sau aruncate într-o salată.

Caise

Caisele sunt similare cu piersicile, care au o culoare și o formă similare. Acestea fiind spuse, caisele sunt mai mici decât piersicile și au o aromă diferită, mai acidulată. Caisele pot face un alt plus excelent în planul dvs. de masă pentru diabet.

Două caise proaspete conțin doar 34 de calorii, 8 grame de carbohidrați și 1,5 grame de fibre. Sunt, de asemenea, o sursă excelentă de antioxidanți, inclusiv beta-caroten, vitamina C, vitamina A și vitamina E. Caisele proaspete au un gust excelent pe cont propriu, dar ar face și un topping excelent pentru salată și cereale.


Kiwi

Kiwi este considerat un fruct cu indice glicemic scăzut (GI), ceea ce îl face o opțiune potrivită pentru dieta dumneavoastră diabetică. Acest fruct verde strălucitor este puțin acrișor și puțin dulce și ar putea fi doar gustarea de care aveți nevoie pentru a potoli o poftă dulce.

Pe lângă faptul că sunt prietenoși cu diabetul, kiwii sunt, de asemenea, o sursă excelentă de potasiu, vitamina C și fibre. Kiwi-urile sunt disponibile pe tot parcursul anului și trebuie păstrate la temperatura camerei până la maturitate. Apoi, puneți-le în frigider până când sunteți gata să mâncați! De fapt, kiwi-urile pot rămâne coapte și proaspete până la șapte zile în frigider.

Citrice

Asociația Americană a Diabetului a considerat că citricele sunt superalimente pentru diabet. Printre acestea se numără grapefruitul, portocalele, lămâile și limes. Aceste fructe sunt pline de fibre și sunt surse excelente de vitamina C, folat și potasiu.

Datorită conținutului ridicat de fibre, aceste fructe vor dura mai mult timp pentru a fi descompuse și digerate. Acest lucru permite o eliberare lentă a zahărului în fluxul sanguin și, la rândul său, vă va ajuta la nivelul glicemiei să rămână stabil mai mult timp. Aceste tipuri de fructe sunt incredibil de suculente, așa că bucurați-le de ele proaspete!

 

Ultimele stiri

Parteneri