vineri, ianuarie 22, 2021
Andrada Lăcătuș

Alimentele cu care ne hrănim corpul au un rol esențial în sănătate, concentrare și memorie. Totuși, care sunt superalimentele care îți îmbunătățesc funcționarea creierului și ajută concentrarea?

În timpul pandemiei, multe persoane au întâmpinat dificultăți în noua rutină. Atât adulții, cât și copiii au fost nevoiți să se adapteze unui nou stil de viață care necesită mai multă atenție și concentrare. Specialiștii vin în ajutor din acest punct de vedere și ne sfătuiesc care sunt superalimentele ce ne sunt de folos pentru a face față noilor situații de lucru.

Cu toate acestea, consumând doar aceste superalimente nu vor avea un impact major pe cont propriu. Trebuie să te asiguri că ai grijă de corpul și sănătatea ta în mod constant pentru a beneficia de efectul recomandărilor alimentare.

  1. Grăsimile sănătoase. Omega-3 este un element esențial pentru buna funcționare a creierului. Omega-3 se regăsește în peștele gras, avocado și ulei de măsline. Grăsimile sănătoase ajută memoria, concentrarea și ajută în transportul oxigenului spre creier.
  2. Amidonoasele sau glucidele complexe. Conform nutriționistei Shanon Whittingham, carbohidrații complecși sunt sursa esențială din care creierul își procură energia. Cu toate acestea, nu ne referim aici la carbohidrații simpli, precum chipsurile sau alimentele coapte. Carbohidrații complecși se regăsesc în legume și cereale integrale.
  3. Antioxidanți. Antioxidanții luptă cu radicalii liberi dăunători și îmbunătățesc funcțiile cerebrale. Vitaminele C și E sunt un exemplu bun. Vitaminc C se regăsește în portocale, spanac, roșii, broccoli. Vitamina E se regăsește în arahide, spanac, dovleac, avocado și mango.
  4. Proteinele. Proteinele sunt mai greu de descompus, ceea ce îți oferă energie pe un termen îndelungat și echilibrat. Proteinele se găsesc în carnea slabă, ouă, legume, pește, lapte și nuci.
  5. Fibrele. Fibrele sunt la fel de importante precum proteinele și au același rol. Pentru a te asigura că te hrănești echilibrat, ar trebui să ai un aport suficinet de fibre. Sursele de fibre se regăsesc în fructe, legume, cereale integrale (grâu integral) și nuci.