joi, noiembrie 26, 2020
Irina Lungu

Slăbitul rapid este un deziderat pentru oricare dintre noi. Din păcate, însă acest lucru nu este întotdeauna posibil din cauza alegerilor alimentare nesănătoase pe care le luăm.

Carbohidrații, spre exemplu, pot fi cei mai mari dușmani ai siluetei, însă, în același timp, și cei mai buni prieteni.


Nutriționistul Wasim Nazer întocmește o listă cu top 10 dintre cei mai sănătoși carbohidrați pe care să-i alegi, elemente nutritive care nu-ți pun silueta în pericol.

SLĂBITUL RAPID: „Carbohidrații sunt esențiali în alimentația noastră, însă este important să-i alegem pe cei sănătoși. Asemenea proteinelor și grăsimilor, carbohidrații sunt macronutrienți, iar acest lucru înseamnă că fac bine dacă sunt consumați corect.”, explică specialistul.

1. Lintea – proteine, linte, acid folic și potasiu. Consumă lintea în supe, salate sau sub formă de garnituri.
2. Nuci – 144 de grame de nuci aduc un aport de până la 32 de grame de carbohidrați. Alege-le ca și gustări între mese.
3. Portocale – și carbohidrați, dar și fibre. Consumul regulat de portocale îmbunătățește sănătatea inimii și previne formarea pietrelor la rinichi.
4. Ovăzul – alcătuit în proporție de 65% din carbohidrați, ovăzul este una dintre cele mai sănătoase cereale. În plus, conține o concentrație mare de beta-glucan, motiv pentru care reduce colesterolul și stimulează procesul de slăbire.
5. Cartoful dulce – leguma conține peste 20% carbohidrați, însă carbohidrați sănătoși. În plus, în cartoful dulce se mai regăsesc și antioxidanți, vitamina A, vitamina C și potasiu.
6. Năutul – 164 grame de năut conține 45 de grame de carbohidrați, adica 15% din doza zilnică recomandată. De asemenea, se „laudă” cu un conținut mare de acid folic și mangan.
7. Orezul brun – o cantitate de 185 de grame de orez brun conține peste 145 de grame de carbohidrați, adică aproape jumătate din doza zilnică recomandată. Orezul brun este considerat un aliat de preț al siluetei, fiind adesea consumat în curele de slăbire.

Parteneri