luni, mai 17, 2021

Dacă testele de sânge vă arată nivele ridicate de trigliceride, e bine de știut că acestea sunt grăsimi importante pentru corpul vostru, dar prea multe dintre ele vă pot răni inima și pot duce la alte probleme

de sănătate, se explică pe platforma emedicinehealth.com.

Ce sunt trigliceridele?

Potrivit sursei citate, trigliceridele pot proveni din alimentele pe care le consumăm. Sunt produse de ficat când mâncăm alimente amidon sau zahăr. Iar indiferent dacă vin din mâncare sau organismul le face, când organismul nu poate folosi toate trigliceridele pe care le consumă sau le produce, le depozitează ca și celule de grăsime.

Asemeni colesterolului, trigliceridele crescute pot coagula arterele, ceea ce poate duce la infarct miocardic și accident vascular cerebral. La niveluri ridicate, mai pot duce pancreatită.

Conform WebMed, atunci când nivelul trigliceridelor este crescut, trebuie să eliminăm din alimentație următoarele mâncăruri:

Legume cu amidon

Unele legume sunt mai bune decât altele când te uiți la trigliceride. Limitați cât de mult să mâncați din legumele care conțin amidon, cum ar fi porumbul și mazărea. În acest fel, corpul tău nu va transforma amidonul suplimentar în trigliceride. Există o mulțime de alte opțiuni, cum ar fi conopida, varza și ciupercile.

Fasole la cuptor cu zahăr sau porc adăugat

Fasolea are fibre și alți nutrienți. Dar dacă sunt gătite cu zahăr sau carne

de porc, este posibil să nu fie cea mai bună alegere. Eticheta de pe cutie trebuie să conțină ce este acolo și cât de mult zahăr și grăsime adăugate au. Treceți la fasolea neagră, care este o sursă excelentă de fibre și proteine, fără grăsimi saturate sau zahăr adăugat.

Prea multe fructe pot dăuna

Fără îndoială: fructele sunt bune pentru tine, mai ales dacă alegi un fruct în detrimentul unui desert bogat. Dar când aveți trigliceride ridicate, poate fi necesar să vă limitați la 2-3 bucăți de fructe pe zi. În acest fel, nu veți obține prea mult din zaharurile naturale din fructe. Dacă optați

pentru fructe uscate, amintiți-vă că dimensiunea de servire este mult mai mică: 4 linguri de stafide (1/4 cană), de exemplu.

Alcool

S-ar putea să vă gândiți la alcool ca fiind bun pentru inima voastră. Dar prea mult din acesta poate crește nivelul trigliceridelor. Acest lucru se datorează zaharurilor care fac parte în mod natural din alcool, indiferent dacă este vorba de vin, bere sau lichior. Prea mult zahăr, din orice sursă, poate fi o problemă. Medicul dumneavoastră vă poate recomanda să nu beți deloc dacă nivelurile de trigliceride sunt foarte mari.

Conserve de pește ambalate în

ulei

Peștele este bun pentru inima ta. Dar când cumpărați pește conservat, verificați eticheta pentru a vedea dacă este ambalat în ulei. Este mai bine să cumpărați pește conservat care este ambalat în apă. De obicei, ambele sunt disponibile pe același raft la magazinul alimentar.

Nucă de cocos

Cocosul este la modă. Puteți găsi lapte de nucă de cocos, apă de nucă de cocos, fulgi de nucă de cocos, ulei de nucă de cocos și fructele în sine. Unii spun că nuca de cocos are beneficii pentru sănătate, dar are și un conținut ridicat de grăsimi saturate, așa că adresați-vă medicului dumneavoastră dacă ar trebui să o limitați sau să o evitați complet.

Bauturi zaharoase

O mulțime de zahăr pe care îl primiți poate proveni dintr-un pahar de suc. Indiferent dacă beți ceai dulce cu gheață, suc accidulat, suc de fructe sau o băutură cu cafea siropoasă, este posibil să primiți mai multă cantitate de zahăr decât poate suporta corpul dumneavoastră. Corpul poate transforma o parte din zahăr în trigliceride. Așadar, atunci când decideți să reduceți zahărul, nu uitați să includeți și băuturile pe lista „de eliminat”.

Miere sau sirop de arțar

S-ar putea să vă gândiți la miere și sirop de arțar ca fiind mai sănătoase sau mai naturale decât zahărul rafinat. Dar, la fel ca zahărul, vă pot crește nivelul de trigliceride. Când lucrați la scăderea trigliceridelor, reduceți îndulcitorii zaharoși, chiar dacă nu sunt zahăr de masă.

 

 

Ultimele stiri

Parteneri