duminică, ianuarie 29, 2023

Zeci de copii au mâncat dulciuri promovate pe Tik ToK. La scurt timp după ce le-au consumat, starea lor de sănătate s-a deteriorat. Mulți dintre ei au ajuns în stare gravă la spital. Medicii sunt îngrijorați: „Își pot pierde viața”.

Peste 20 de copii din Indonezia au ajuns în stare gravă la spital după ce au mâncat dulciuri colorate cunoscute sub numele de „răsuflarea dragonului”. Ele au devenit foarte faimoase pe TikTok, iar tinerii din toată lumea le-au cumpărat.

Te-ar mai interesa: Antibioticul natural care face MINUNI. Leacul împo...

Copiii au suferit arsuri de piele, dureri severe de stomac și toxiinfecții alimentare după ce au mâncat bomboanele colorate, potrivit Ministerului Sănătății din Indonezia, care îndeamnă părinții, profesorii și autoritățile locale de sănătate să tragă un semnal de alarmă și să nu mai încurajeze Tik Tok-ul.

Bomboanele sunt scufundate în azot lichid pentru a crea un efect de vapori, iar tinerii postează videoclipuri pe Tik Tok în timp ce le mănâncă. Aproximativ 25 de copii au ajuns la spital și au fost internați din cauza acestor dulciuri, a declarat directorul general al ministerului, Maxi Rein Rondonuwu.

Te-ar mai interesa: Un medic celebru de la Harvard și-a dezvăluit ruti...

Nu au fost raportate decese

Mulți bucătari celebri folosesc adesea vaporii pentru a face rețete spectaculoase El se utiliează și pentru congelarea alimentelor.

„Azotul lichid nu este doar periculos atunci când este consumat, ci poate provoca dificultăți severe de respirație din cauza vaporilor de azot care sunt inhalați pe o perioadă lungă de timp”, a relatat Maxi.

Primul caz a fost raportat în iulie 2022, potrivit ministerului, când un copil dintr-un sat din Java de Est a suferit arsuri pe piele după ce a mâncat dulciurile. Și un băiețel de 4 ani a fost internat la un spital din Jakarta cu dureri severe de stomac.

Te-ar mai interesa: Test psihologic: tu ce ai văzut prima dată în imag...

„Școlile trebuie să educe copiii din comunitate cu privire la pericolele azotului lichid din alimente”, a spus Maxi.

„Acesta este un compus chimic periculos”, a spus Clarence Yeo, un medic din Singapore. „Irită stomacul și poate provoca arsuri în gură și esofag. Copiii pot fi deosebit de sensibili la efectele sale dacă este consumat în cantități mari”, a adăugat Yeo, care mai spune că „nu ar sfătui pe nimeni să mănânce” produse cu azot lichid, potrivit CNN.

Te-ar mai interesa: „Elixirul tinereții” face furori în rândul oamenil...

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Parteneri
spitale private