marți, noiembrie 24, 2020
Tănasă Sabina

Simți că ești întotdeauna a treia roată când vine vorba de partenerul tău și de telefon? Iată ce ar trebui să faci.

Imaginează-ți următoarea situație: ești încântată că urmează să te întâlnești cu partenerul, va fi prea noapte din această săptămână pe care uremează să o petreceți împreună. Dar când ajungeți să luați cina împreună, acesta nu își dezlipește ochii din telefon. Te simți ignorată, ca la fiecare propoziție să fii întreruptă de un sms sau de un scroll pe rețelele sociale. Ce ar trebui să faci?

Nu este ușor să vă confruntați cu o persoană obsedată de telefon, însă există soluții. Am discutat cu doi experți pentru a determina cea mai bună modalitate de a rezolva situația.

Nu o lua personal

Dacă vă surprinde-ți întrebându-vă dacă utilizarea excesivă are legătură cu faptul că ați plictisitoare sau insuficientă, opriți-vă! “Ca toate dependențele, utilizarea excesivă a telefonului nu este vina ta și nu ar trebui să te simți vinovat”, spune Dr. Jason Wheeler, Psiholog clinic la Spitalul din New York.

Cu toate acestea, poate doriți să luați în considerare dacă utilizarea telefonului este o problemă tactică pentru a ignora o altă problemă din relația voastră.

Dr. Wheeler mai adaugă: „comportamentele de dependență sunt uneori folosite pentru a evita și a crea distanță față de alte probleme mai mari.” Dacă aveți o bănuială, acum ar fi cazul să o aduceți în discuție și așa vă va fi mai ușor să vă dați seama dacă partenerul utilizează telefonul pur și simplu ca un obicei prost, iar în caz contrar, veți putea vedea și ce alte măsuri trebuie să mai luați.

Exprimați-vă îngrijorările

Primul pas în rezvolvarea oricărei probleme începe cu confruntarea ei. Și noroc pentru noi, există un mod deja încercat și aprobat de psihologi de a-ți exprima preocupările, fără a-ți insulta partenerul. Dr. Wheeler: „O formulă foarte utilă pentru a ridica tot felul de dificultăți este că mă simt X când faci Y”.

De exemplu, „mă simt rănit și ignorat când vin acasă de la serviciu și nu ridici ochii din telefon pentru a mă saluta.”

Wheeler spune că acest truc funcționează pentru că nu puneți accent sau vina doar pe partener. Mai degrabă, îți aduci propriile sentimente și, la rândul tău, diminuezi șansele ca partenereul să devină defensiv.

„Această [metodă] nu face presupuneri cu privire la ceea ce gândește sau simte partenerul tău, ci te poate ajuta să-l faci mai deschis să te audă”, spune Wheeler. Totuși, dacă încerci formula lui Wheeler și nu funcționează, ar putea fi un semn că partenerului tău nu îi pasă de sentimentele tale, ceea ce reprezintă o problemă mult mai mare decât o obsesie a telefonului.

Ieși mai des pe afară

„Sigur, trăim într-o perioadă în care telefoanele noastre mobile sunt în esență extensii ale noastre. Fotografiile noastre, conversațiile intime, parolele și multe altele sunt stocate pe dispozitive minuscule, așa că nu este de mirare că le ducem oriunde și peste tot și le verificăm des. Cu toate acestea, există o linie care ar trebui trasată în relația dvs.”, spune Dana Holmes, expertă în stil de viață și fondator al MetroMomClub.com.

Pentru a-ți ajuta partenerul fie puțin mai lipsit de telefon, Holmes recomandă planificarea a ceea ce numește„ aventuri neconectate”.

„Unii oameni au nevoie doar de câteva zile, sau de ore, fără wi-fi pentru a-și da seama că sunt dependenți și pentru a vedea cât de minunată este viața atunci când nu ești legat de telefonul tău”, explică ea. Încercați să vă descurcați la plimbare sau faceți drumeții și lăsați telefoanele acasă sau în mașină, astfel încât să nu existe nici măcar un clipit de ispită. „Descrieți lumea în timp ce sunteți afară – ce vedeți și ce auziți”, spune Holmes. „Îi va deschide atenția, care este ceva cu care dependenții de telefon pierd contactul.”

Alegeți o zi pentru a vă lăsa telefonul la birou

Wheeler sugerează o tactică similară cu cea a lui Holmes: cere-i partenerului tău să-și păstreze telefonul fizic, dar să îl lase la muncă peste noapte. “Majoritatea funcționalităților reale ale unui smartphone pot fi accesate pe computer sau pot aștepta până a doua zi dimineață”, explică Dr. Wheeler. Din fericire, abținerea de la fiecare dintre aceste activități nu creează o situație de viață sau de moarte.

Dacă partenerul nu este pregătit să își lase telefonul la muncă, puteți începe cu solicitarea „orelor de culcare pentru telefon”. Stabiliți de comun acord un moment al serii, iar începând cu acea oră – telefoanele nu vor mai fi folosite și aveți timp pe care să îl petreceți împreună. Trebuie să fiți alături de partener și să renunțați și dumneavoastră la utilizarea telefonului în acel interval.

Fiți realiști

„Nu ar trebui să ne așteptăm la rezultate perfecte sau la o schimbare completă și imediată, dar tot ceea ce este important să vedeți dorința partenerului de a depune un efort în acest sens”, spune Dr. Wheeler

Dacă vă exprimați îngrijorarea și partenerului nu pare să-i pese sau își încalcă în mod constant promisiunea lor de a lucra la dependența de telefon, ar putea însemna că este timpul pentru terapia de cuplu sau  a pune capăt relației.

„Dacă se luptă de fiecare dată când îl aduceți, ar trebui să vă gândiți serios la prioritățile acestei persoane în viață”, spune Holmes. „Contactul fizic, contactul vizual, conversația și compromisul sunt esențiale pentru relațiile de succes, deci dacă nu sunt dispuși pentru a depune eforturi, ia asta ca pe un steag roșu mare “.

Parteneri