miercuri, mai 12, 2021

Alimentația este unul dintre cei mai importanți factori care ne întrețin organismul. Aceasta ne oferă nutrienții esențiali de care avem nevoie pentru a ne duce la bun sfârșit activitățile zilnice și, de

asemenea, mențin funcțiile principale ale corpului.

Dimineața, organismul nostru are nevoie de energie pentru a-și relua activitatea normală. În funcție de programul tău, fie că este încărcat sau ceva mai relaxat, ai nevoie de alimente care să susțină activitatea fizică și mintală.

Alimente pentru energie dimineața. Cum să ai o zi productivă?

Cori Grămescu, expert în nutriție și fitness, explică pe Instagram ce alimente ne oferă energie dimineața și ce trebuie să mâncăm, în funcție de programul nostru. De asemenea, oferă și câteva sfaturi csre te ajută să te organizezi mai bine, conservându-ți în

mod eficient doza de energie.

„În timp, am învăţat să am grijă de mine, iar acest lucru îmi dă mai multă energie şi mă ajută să mă simt mai bine, chiar şi atunci când sunt ocupată sau am o zi intensă. Aceşti 5 paşi simpli mă ajută de fiecare dată să am o zi mai bună:

Programează-ţi activitatea – ca să ai o zi mai bună, organizată, notează în agendă tot ce ai de făcut.

Odată ce ai trecut de pasul 1, ştii şi cum trebuie să te pregăteşti: cum îţi ajustezi micul dejun în funcţie de programul din prima parte a zilei, cu ce te îmbraci, la ce oră pleci de acasă ş.a.m.d

 Asigură-te

că mănânci bine de dimineaţă 

Un mic dejun echilibrat îţi dă energie până spre prânz, iar secretul este să îl adaptezi în funcţie de programul tău:

  •  ai o zi cu multe întâlniri, dar fără să fie un nivel ridicat de tensiune pe durata lor: optează pentru un iaurt şi un sandwich făcut cu o felie de pâine integrală, cremă de brânză, ardei kapia şi 1/3 avocado.
  • dacă, în schimb, ştii că în prima parte a zilei te vei stresa, ai nevoie de susţinere – un mic dejun puţin mai generos cu glucide te ajută să faci faţă stresului fără să apară senzaţia de oboseală şi pofta de dulce în a doua

    parte a zilei.

  •  dacă mergi seara la antrenament – hrăneşte-ţi corpul, că să ai energie pentru sport – optează pentru un mic dejun format dintr-un sandwich cu pesto, salată şi piept de curcan, garnisit cu câteva roşii cherry.

Dacă nu ştii sigur care ţi-e programul în partea a două a zilei, asigură-te că mănânci o gustare uşoară – nu de puţine ori se întâmplă să sări peste mesele principale pentru că intervin lucruri urgente, dar asta nu e o idee bună pe termen lung. Apelează la o gustare între micul dejun şi prânz, iar în felul acesta poţi rezista cu bine unui program

solicitant. Ca gustare de dimineaţă e bine să apelezi la o porţie de fructe, îţi va da energie.

Hidratează-te – cel mai des, starea de oboseală este accentuată de lipsa de hidratare. Este important să te asiguri că bei apă în cantitate suficientă, dar şi că mănânci constant alimente cu un conţinut ridicat de apă, cum sunt fructele, supele sau iaurtul de băut”, explică specialistul.

Ultimele stiri

Parteneri