Sari la conținut

Ce mâncăm în post? Dieta echilibrată și sănătoasă care asigură toți nutrienții necesari

beneficiile postului intermitent

Din cuprinsul articolului

Postul aduce beneficii extraordinare atât pentru corp, cât și pentru minte. El acționează precum un program de detoxifiere eficient, dacă îl urmăm în mod corespunzător și sănătos.

Totuși, în psot avem tendința de a mânca produse intens procesate de origine vegetală pe bază de soia și alte substanțe. Totuși, trebuie să ști că acestea nu sunt deloc hrănitoare pentru organism.

De fapt, acestea pot fi chiar mai dăunătoare, iar detoxifierea nu va mai avea loc. Pentru a maximiza efectele postului trebuie să ne asigurăm că mâncăm alimente vegetale, dar diverse.

Altfel riscăm să dezvoltăm anumite carențe și probleme de sănătate. Pentru că nu vrem acest lucru, Conf. Dr. Maria Nițescu, nutriționist, dezvăluie pe o rețea de socializare câteva reguli de care trebuie să ținem cont când ținem post.

Reguli alimentare de urmat în post

„Pentru a beneficia de efectele sanogene ale alimentației din post ar fi bine să respectăm câteva reguli:

1. Să alegem alimente vegetale de bună calitate din punct de vedere nutrițional (cereale integrale, vegetale, fructe, leguminoase, nuci, semințe, ulei de măsline).

2. Fiecare masă să conțină alimente bogate în proteine (fasole boabe, mazăre uscată, linte, năut, ciuperci etc) și alte legume.

3. Să evităm gustările dulci sau sărate (patiserie, snacks-uri, dulciuri de post), inclusiv consumul în exces de nuci, alune, semințe.

4. Să evităm consumul crescut de fresh-uri și băuturi carbogazoase îndulcite.

5. Să consumăm cu moderație alimente bogate în glucide: cereale (pâine, orez, paste, chiar dacă sunt integrale), cartofi, fructe dulci.

6. Să nu consumăm alimente rafinate (pâine albă, orez și paste albe).

7. Legumele și fructele să fie consumate în meniuri cât mai puțin procesate mecanic și termic.

8. Să utilizăm metode sănătoase de prelucrare culinară: fierbere, înăbușire, cuptor, grătar electric.

9. Să folosim grăsimi sănătoase, în special ulei de măsline presat la rece (în salate sau adăugat la finalul prelucrării termice).

10. Să ne hidratăm adecvat, apa și ceaiurile reprezentând o componentă importantă a alimentației sănătoase.

Și cum postul înseamnă mai degrabă reținerea de la mâncare, să nu uităm că moderația este un aspect foarte important care poate face diferența între greutatea noastră înainte și după post.

Copiii, bătrânii, bolnavii, gravidele și femeile ce alăptează trebuie să aibă o alimentație echilibrată, adecvată condiției lor fiziologice/stării de boală”, scrie Conf. Dr. Maria Nițescu.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Mai citeste si:

Doctorul zilei whatsapp channel