Sari la conținut

Ce se întâmplă în corpul tău dacă mănânci banane la micul dejun

fructe benefice pentru sanatate
Sursă foto: arhiva doctorulzilei.ro

Ce se întâmplă în corpul tău dacă mănânci banane la micul dejun.  Consumul bananelor poate aduce multiple beneficii pentru corp, însă este important să fie incluse într-o dietă echilibrată și să fie consumate în cantități moderate.

Terciul de orez
Sursă foto: pixabay

Bananele cresc brusc nivelul zahărului din sânge

Dacă mănânci în mod regulat banane la micul dejun, organismul primește o cantitate mare de carbohidrați simultan, ceea ce, la rândul său, crește nivelul zahărului din sânge.

În acest caz, explozia rapidă de energie este înlocuită curând de o senzație de oboseală și foame, deoarece zahărul a atins apogeul și apoi începe să scadă.

Bananele la micul dejun – cum afectează organismul

Pentru a evita astfel de fluctuații ale zahărului din sânge, bananele trebuie combinate cu alte alimente care sunt surse de grăsimi, conform nutriționistului rus dr. Vasilisa Ponomareva.

De asemenea, este dăunător pentru persoanele în vârstă să mănânce banane pe stomacul gol, deoarece un astfel de obicei alimentar poate crește vâscozitatea sângelui din cauza lipsei de apă. Prin urmare, cel mai bine este să bei apă caldă dimineața, deoarece ajută la diluarea sângelui și, de asemenea, reduce concentrația de toxine din sânge.

Risc pentru sănătate

„Apropo, bananele sunt departe de singurele alimente care nu ar trebui consumate pe stomacul gol. Citricele, băuturile reci, cafeaua, dulciurile și gustările fast-food pot prezenta unele riscuri pentru sănătate. Așadar, cafeaua poate provoca gastrită, iar dulciurile acționează ca bananele, adică cresc brusc nivelul zahărului din sânge, la fel ca și gustările gata preparate”, spune expertul.

„Dacă tot vrei să-ți începi ziua cu banane, atunci cea mai bună soluție ar fi să le consumi în combinație cu cereale, iaurt sau nuci. În acest caz, nu va exista o creștere bruscă a zahărului sau lipsa apei, dar va exista o senzație lungă și plăcută de sațietate”, ne sfătuiește nutriționistul.

Beneficiile bananei

Fibrele alimentare din fructe curăță sistemul digestiv de substanțele nocive acumulate în el.

Consumul regulat de banană crește semnificativ concentrarea atenției, crește capacitatea de muncă, reduce oboseala și oboseala, îmbunătățește starea de spirit, crește rapid masa musculară și chiar previne apariția impotenței. Pulpa fructului copt ajută la tratarea hemoroizilor, colitei ulcerative, enteritei și a altor boli gastrointestinale, inclusiv diareea și constipația. Fructul este util și pentru pacienții cu boală celiacă, în care intestinele nu pot digera glutenul, potrivit sursei.

Consumul lui dă rezultate bune în afecțiunile hepatice – ajută la normalizarea proceselor glucide, grăsimi și proteine ​​și astfel funcția hepatică este restabilită. Fructul delicios are beneficii neprețuite pentru inimă, vasele de sânge și plămâni. Pacienții cu ateroscleroză și hipertensiune arterială ar trebui să includă fructe galbene dulci în dieta lor.

Etichete:

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Mai citeste si:

Doctorul zilei whatsapp channel