Sari la conținut

Oamenii de știință: Mănâncă micul dejun la această oră – reduce riscul de diabet cu 59%

alimente benefice pentru micul dejun
Sursa foto: playtech.ro
Mic dejun sănătos

Micul dejun nu este doar cea mai importantă masă a zilei și nu trebuie sărit, ci este important să fie consumat la o anumită oră.

Acest lucru nu numai că va încuraja un comportament alimentar sănătos, dar va reduce și riscul de a dezvolta o boală periculoasă, cum ar fi diabetul de tip 2, cu 59%, potrivit unui nou studiu realizat de un grup internațional de oameni de știință și publicat în International Journal of Epidemiology.

Potrivit acestora, prima masă a zilei ar trebui să fie terminată cel târziu la ora 08:00 și este mai bine să înceapă la ora 07:00. Cea mai bună oră pentru micul dejun Studiile anterioare confirmă o legătură directă între alimentația nesănătoasă și diabet. Însă autorii unui nou studiu la care au participat peste 100.000 de persoane din Franța și Spania au identificat un model direct între momentul mesei și apariția acestei boli periculoase. Rezultatele activității științifice au fost publicate în International Journal of Epidemiology.

S-a demonstrat anterior că sincronizarea meselor joacă un rol esențial în reglarea ritmurilor circadiene și în controlul nivelurilor de glucoză, lipide și insulină din organismul uman.

În cadrul noului studiu, cercetătorii din Franța și Spania au analizat datele de sănătate de la peste 103.000 de voluntari adulți pe o perioadă medie de șapte ani pentru a stabili o legătură între frecvența și momentul meselor și incidența diabetului de tip 2.

alimente interzise
Sursa foto: playtech.ro

Când ar trebui să consumați micul dejun?

În timpul studiului, s-au înregistrat 963 de cazuri noi de diabet de tip 2, iar riscul de a dezvolta această boală a fost semnificativ mai mare în grupul de persoane care luau în mod regulat micul dejun după ora 9:00, comparativ cu cei care își terminau prima masă înainte de ora 8:00.

Autorii studiului au constatat, de asemenea, un risc mai mare de diabet de tip 2 la cei care luau cina târziu – după ora 22:00. Mâncatul mai des (de cel puțin cinci ori pe zi) a fost asociat cu un risc mai mic de a dezvolta această boală periculoasă.

Recomandările OMS menite să prevină sau să încetinească dezvoltarea diabetului de tip 2 la adulți se rezumă la următoarele patru puncte principale:

  • o alimentație sănătoasă
  • o activitate fizică regulată
  • menținerea unei greutăți corporale normale
  • renunțarea la fumat.

Diabetul este o boală periculoasă și incurabilă, în care nivelul zahărului din sânge devine prea ridicat. Diabetul de tip 2 este mult mai frecvent decât cel de tip 1, reprezentând aproximativ 90% din cazuri.

Spre deosebire de tipul 1, a cărui cauză este necunoscută oamenilor de știință, diabetul de tip 2 este de obicei cauzat de factori precum excesul de greutate sau lipsa de exerciții fizice, deși în unele cazuri poate fi moștenit.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Mai citeste si:

Doctorul zilei whatsapp channel