miercuri, ianuarie 20, 2021
Andrada Lăcătuș

Mihaela Bilic, nutriționist și expert în boli metabolice, explică ce se întâmplă în organism atunci când consumăm ciuperci. Pe lângă conținutul ridicat de substanțe esențiale și vitamine, ciupercile pot cauza și unele manifestări neplăcute. Care este porția corectă și cum le gătești?

Mihaela Bilic, nutriționist renumit în România, vorbește despre conținutul ciupercilor, din punct de vedere nutrițional. În compoziția lor se află o mulțime de nutrienți esențiali, precum un complex de vitamne B. De asemenea, sunt bogate în fibre minerale și au puține calorii. Cu toate acestea, ca minusuri, consumul de ciuperci poate cauza indigestie și nu conțin atât de multe proteine pe cât sunt credeam. Iată cum le poți pregăti și ce cantitate poți consuma!

„Ciuperci
Știți vorba aceea care spune “crești ca o ciupercă după ploaie”? E similară cu modelul de creștere al lui Făt-Frumos, la fiecare 24 ore ciupercile chiar își dublează volumul
Indiferent de varietate și de felul în care le gătim, ciupercile aduc un plus de gust în orice preparat. Iar asta se datorează acidului glutamic, o formă naturală de monoglutamat de sodiu responsabilă pentru senzația de wow- curcubeu în cerul gurii.

Plus-uri:
-produs eminamente dietetic, cu peste 90% apă, multe fibre și puține calorii (10cal/100g)
-bogate în minerale, mai ales potasiu (efect diuretic) și seleniu
-ciupercile au concentrația maximă de vitamine B din regnul vegetal- 100g acoperă 30-40% din doza zilnică de vit. B3 și B5

Minus-uri:
-deși se spune că sunt bogate în proteine, mai mult gustul ne duce cu gândul la carne- conțin 3-4% proteine, față de 20-24% în carne
-pot da indigestie
Porția corectă: cât și cum vă plac (inclusiv crude), cu condiția să fiți atenți la cantitatea de grăsime adăugată- ciupercile absorb uleiul precum un burete.

P. S. Ciupercile nu se spală, e suficient să le curățați de coaja subțire care le acoperă”, afirmă nutriționistul pe contul de Instagram