luni, iunie 21, 2021

De ce contează colesterolul pentru femei? Ah, colesterol și trigliceride. Auzim despre ele tot timpul. Chiar și alimentele care ar putea părea bune pentru voi la suprafață, cum ar fi iaurtul umplut cu fructe

sau brioșele de tărâțe, pot contribui la niveluri anormale dacă conțin prea multe grăsimi saturate sau zahăr rafinat, spune Erin Michos, MD, director asociat de cardiologie preventivă la Centrul Ciccarone pentru Prevenirea Bolilor de Inimă.

Mai mult, multe femei sunt expuse riscului de colesterol ridicat și nu își dau seama. „Aproximativ 45% dintre femeile cu vârsta peste 20 de ani au un colesterol total de 200 mg / dl și mai mult, ceea ce este considerat crescut – dar un sondaj al American Heart Association a constatat că 76% dintre femei spun că nici nu știu care sunt valorile colesterolului”,

spune Michos.

Încă mai înspăimântător: trigliceridele, un tip de grăsime din sânge măsurată de obicei alături de colesterol, sunt și mai riscante la femei în comparație cu bărbații. Aceasta este o problemă, deoarece nivelul de colesterol al femeilor poate fluctua destul de mult după menopauză și tind să crească odată cu înaintarea în vârstă, ceea ce ne pune la risc mai mare de boli de inimă și accident vascular cerebral. Cunoașterea valorii de colesterol și modul de control al acestuia este un mare pas spre a rămâne sănătos.

Înțelegerea valorilor maxime și minime ale colesterolului

Știi că prea mult este periculos. Dar ce este colesterolul, oricum? De unde vine? Și este totul rău?

Colesterolul este o substanță cerată care se găsește în fiecare celulă din corp. Este fie făcută de corp, fie absorbită din alimente. Corpul dumneavoastră are nevoie de colesterol pentru a produce hormoni steroizi importanți precum estrogenul, progesteronul și vitamina D. Este, de asemenea, utilizat pentru a produce acizi biliari în ficat; acestea absorb grăsimea în timpul digestiei.

Deci, este necesar un anumit colesterol – dar colesterolul rău este ceva de care nu puteți

face. Excesul de colesterol rău din sânge se poate depune în arterele corpului. Aceste depozite se numesc plăci și duc la ateroscleroză sau la întărirea arterelor. Aceasta este cauza majoră a atacurilor de cord, a accidentelor vasculare cerebrale și a altor probleme vasculare.

Nivelul total de colesterol este o măsură a cantității totale de colesterol care circulă în fluxul sanguin, care include mai multe componente:

  • Colesterol LDL: LDL înseamnă „lipoproteină cu densitate scăzută”. Acesta este cunoscut sub numele de colesterol „rău”, care contribuie direct la acumularea plăcii în artere. Lipoproteinele

    cu densitate foarte mică sau colesterolul VLDL sunt un alt tip, care este un precursor al LDL.

  • Colesterolul total este colesterolul VLDL plus colesterolul LDL plus colesterolul HDL.
  • Colesterol HDL: HDL înseamnă „lipoproteină cu densitate mare”. Experții cred că la niveluri optime (aproximativ 50 mg / dl) ar putea ajuta organismul să scape de colesterolul LDL.

Deci, bucăți din aceste lucruri circulă prin sistemul dvs. și iată ce se întâmplă: părțile rele – particulele LDL – le place să se lipească de căptușeala arterelor, cum ar fi spuma de săpun în țevi. Pe măsură ce rămâne acolo, generează un răspuns inflamator și corpul tău începe să-l transforme în placă. Placa din vasele de sânge le face mai rigide și mai înguste, limitând fluxul de sânge la organele vitale, cum ar fi creierul și mușchiul inimii, ducând la tensiune arterială crescută. În plus, bucăți se pot rupe și pot provoca un atac de cord sau un accident vascular cerebral.

Si ghici ce? Această acumulare poate începe încă de la 20 de ani.

Ce să știți despre trigliceride

Pe lângă colesterol, s-ar putea să auziți despre trigliceride, un alt tip de grăsime care se găsește în sânge. Femeile ar trebui să acorde o atenție deosebită acestui lucru. „Un nivel ridicat de trigliceride pare să prezică un risc și mai mare de boli de inimă la femei comparativ cu bărbații”, spune Michos.

Când luați mai multe calorii decât aveți nevoie, corpul dvs. transformă caloriile suplimentare în trigliceride, care sunt apoi stocate în celulele adipoase. Trigliceridele sunt folosite de organism pentru energie, dar persoanele cu trigliceride în exces prezintă un risc mai mare de probleme medicale, inclusiv boli cardiovasculare. Consumul mult de alcool și consumul de alimente care conțin carbohidrați simpli (alimente cu zahăr și amidon), grăsimi saturate și grăsimi trans contribuie la trigliceride ridicate. Nivelurile ridicate pot fi, de asemenea, cauzate de probleme de sănătate, cum ar fi diabetul, tiroida subactivă, obezitatea, sindromul ovarului polichistic sau boala renală.

De ce colesterolul afectează femeile în mod diferit

În general, femeile au niveluri mai ridicate de colesterol HDL decât bărbații, deoarece hormonul sexual feminin estrogen pare să stimuleze acest colesterol bun. Dar, la fel ca multe altele, totul se schimbă la menopauză. În acest moment, multe femei se confruntă cu o schimbare a nivelului colesterolului – creșterea colesterolului total și LDL și a colesterolului HDL. Acesta este motivul pentru care femeile care au avut valori favorabile ale colesterolului în perioada fertilă ar putea ajunge la colesterol crescut mai târziu în viață. Desigur, factorii genetici și ai stilului de viață pot juca și ei roluri importante.

Iată cum să mențineți un stil de viață care promovează nivelurile sănătoase de colesterol:

  • Mențineți o greutate corporală sănătoasă
  • Nu fumați.
  • Exercițiu pentru cel puțin 30 de minute cinci sau mai multe zile pe săptămână.
  • Consumați o dietă bogată în fructe, legume, proteine ​​slabe și cantități mari de fibre solubile, cum ar fi fasolea și ovăzul, care pot reduce LDL.
  • Evitați băuturile îndulcite cu zahăr și sucurile de fructe – optați pentru apă și ceai neindulcit – și reduceți la minimum consumul de alți carbohidrați simpli, cum ar fi produsele de patiserie și bomboanele.
  • Consumați alcool cu ​​moderare, mai ales dacă aveți trigliceride crescute.
  • Luați în considerare dieta mediteraneană, care este bogată în fructe, legume, pâine granulată și pește. Folosiți ulei de măsline (în loc de unt) și condimente (în loc de sare).
  • Mănâncă grăsimi monoinsaturate și polinesaturate – cum ar fi cele găsite în uleiul de măsline, nucile și peștele gras, cum ar fi somonul. Pot avea de fapt un efect pozitiv asupra colesterolului, spune Michos, prin reducerea cantității de LDL din sânge și reducerea inflamației din artere, mai ales atunci când înlocuiesc grăsimile saturate din dietă.

Adăugați la lista de cumpărături:

  • Pești grași precum somonul, păstrăvul, stavridul, sardinele și tonul alb
  • Nuci, inclusiv nuci, nuci pecan, migdale și alune
  • Ulei de măsline pentru a stropi ușor peste salate și legume

Deși nimeni nu dorește să aibă colesterol ridicat, există o mulțime de modalități de a-l ține sub control.

„Cu controale regulate și atenție la ceea ce mâncați, este posibil să vă gestionați colesterolul și grăsimile din sânge pentru a vă menține inima sănătoasă”, spune Michos.

Ultimele stiri

Parteneri