vineri, octombrie 22, 2021

Ministerul Sănătății a postat în transparență decizională proiectul de Lege privind stabilirea unor măsuri în domeniul sanitar, pe perioada stării de alertă, pentru personalul din cadrul unor unități publice și private. Conform

comunicatului, toți angajații din domeniul sanitar vor fi obligați să prezinte certificatul verde Covid în vederea desfășurării activității. Certificatul trebuie să ateste:

  • Vaccinarea anti-Covid pentru care au trecut cel puțin 10 zile de la finalizarea schemei complete;
  • Trecerea prin boală, între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu Covid;
  • Un test PCR sau antigen negativ, efectuat în condițiile stabilite prin ordin al ministrului Sănătății.

În ceea ce privește testarea, Ministerul Sănătății spune că personalul din cadrul unităților publice care nu prezintă rezultat

negativ certificat al unui test RT-PCR sau al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 va suporta costurile privind testarea, excepție fiind categoria de personal care face dovada unor afecțiuni care reprezintă contraindicație la vaccinare, caz în care costurile de testare vor fi suportate de către angajator.

„În cazul în care personalul medical nu prezintă certificatul digital al UE privind COVID-19 se reglementează suspendarea de drept, pe o perioadă de 30 de zile a contractelor în baza cărora își desfășoară activitatea.

După cele 30 de zile de suspendare, contractul

personalului medical în baza căruia își desfășoară activitatea încetează de drept, iar pentru personalul din unitățile private care cumulează 30 de zile de suspendare, angajatorul poate dispune fie prelungirea suspendării, fie încetarea contractului în baza căruia își desfășoară activitatea.

În unitățile publice măsura încetării contractului în baza cărora își desfășoară activitatea personalul este necesară pentru a crea posibilitatea încadrării pe acele posturi a altor persoane, în vederea asigurării continuității activității, ținând cont de faptul că în unitățile respective numărul

total al posturilor este limitat prin acte normative.”, se precizează într-un comunicat de presă transmis de Ministerul Sănătății.

Personalul medical care nu prezintă certificatul verde va fi suspendat pe o perioadă de 30 de zile a contractelor în baza cărora își desfășoară activitateaDupă cele 30 de zile de suspendare, contractul personalului medical în baza căruia își desfășoară activitatea încetează de drept, iar pentru personalul din unitățile private care  cumulează 30 de zile de suspendare, angajatorul poate dispune fie prelungirea suspendării, fie încetarea contractului în baza

căruia își desfășoară activitatea.

„Vrem să promovăm actul normativ în regim de urgență. Aceste măsuri sunt necesare în contextul epidemiologic actual, cu o creștere importantă a numărului de cazuri, când trebuie asigurată siguranța pacienților, dar și a personalului medical. Sistemul medical, prin excelență, se bazează pe știință, inovație și tehnologie, în care un loc important îl dețin vaccinurile”, a declarat Cseke Attila, ministrul Sănătății

Proiectul de lege publicat de Ministerul Sănătății mai prevede ca personalul medical din unitățile spitalicești publice să plătească costurile testării, dacă nu se vaccinează împotriva COVID-19.

„Personalul din cadrul unităților publice care nu prezintă rezultat negativ certificat al unui test RT-PCR sau al unui test antigen rapid, pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 va suporta costurile privind testarea, excepție fiind categoria de personal care face dovada unor afecțiuni care reprezintă contraindicație la vaccinare, caz în care costurile de testare vor fi suportate de către angajator.

Personalul din cadrul unităților publice care nu prezintă rezultat negativ certificat al unui test RT-PCR sau al unui test antigen rapid, pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 va suporta costurile privind testarea, excepție fiind categoria de personal care face dovada unor afecțiuni care reprezintă contraindicație la vaccinare, caz în care costurile de testare vor fi suportate de către angajator.”

Unitățile care nu respectă reglementările vor fi sancționate cu amendă de la 50.000 lei la 100.000 lei, se mai precizează în comunicat.

Ultimele stiri