marți, mai 11, 2021

Numeroase studii atestă faptul că pâinea albă crește riscul unor afecțiuni grave. Aceasta conține o cantitate exagerată de carbohidrați rafinați, substanțe asociate cu un risc crescut de boli cardiovasculare și

accident vascular cerebral. Iată cu ce poți înlocui pâinea albă și carbohidrații nesănătoși!

Cerealele rafinate reprezintă, de fapt, cerealele procesate, bogate în carbohidrați nesănătoși. Alimentele care conțin astfel de carbohidrați rafinați (pâinea albă, pastele, tăiței, biscuiți și produse de patiserie) sunt dăunătoare pentru organism, mai ales dacă sunt consumate în exces. De aceea, specialiștii recomandă ca pâinea albă să fie înlocuită cu pâine din cereale integrale sau mămăligă.

Cu ce înlocuiești carbohidrații nesănătoși din pâinea albă?

„S-a văzut o creștere a obezității în ultimul

timp. Problema e că stai în casă și de plictiseală mai mănânci ceva. Sportul, mersul până la muncă, urcatul scărilor nu mai există acum din cauza pandemiei. Acest lucru se vede. Multe persoane s-au afundat în mâncare”, a spus Oana Ciuhureanu.

„Baza oricărui regim alimentar este deficitul caloric. Când depășești deficitul caloric, nu ai cum să slăbești. Ceea ce mănânci trebuie să arzi. 1200 – 1400 de calorii ar trebui să mănânce un om pe zi. (…) Cantitatea e regula. Trebuie să se mănânce câte puțin din toate. Ai voie să mănânci cozonac. Dar e o diferență între a mânca un cozonac

și o felie de cozonac. Cum spuneam, cantitatea e regula. Dacă ai voie zilnic să mănânci orice, nu te mai gândești că abia aștepți să termini dieta ca să poți mânca”, a mai spus Oana Ciuhureanu.

„Mămăliga este mai slab calorică decât pâinea. Aș combina mămăliga cu brânză și smântână, dar nu aș mai pune lângă și carne. Mămăliga se poate mânca și cu un iaurt grecesc, care are o cantitate mare de proteine”, a zis, sâmbătă seară, la Antena 3, nutriționistul Oana Ciuhureanu, citată de DC News.

 

Ultimele stiri

Parteneri