Cum faci diferența dintre foamea fizică și cea emoțională

Tartele, plăcinta cu mere ori cea cu vişine fac parte din categoria dulciurilor mai puţin nocive
Cum faci diferența dintre foamea fizică și cea emoțională

Îți este mereu foame. Nimic neobișnuit, însă cum îți dai seama dacă ești înfometat din punct de vedere fizic și cum realizezi dacă mănânci pe fond de stres, emoțional? Nu este atât de ușor să separăm cele două tipuri de foame, dar nici imposibil.

Este știut faptul că anumite stări anxioase, emoțiile puternice, supărarea, tristețea sau singurătatea pot determina o persoană să mănânce pe sistem nervos, emoțional.  Totodată, oamenii mănâncă pentru a-și satisface senzația de foame și pentru a furniza corpului nutrienții, vitaminele și minerale, într-un cuvânt energia de care corpul are nevoie pentru a funcționa.  Trebuie să înțelegem când mâncăm pentru a trăi și când mâncăm pentru că așa ne dictează emoția. Această foame excesivă și emoțională ar trebui stopată înainte de a lua prea multe kilograme care de fapt nu fac decât să-ți amenințe starea de sănătate optimă.

Important este să consumăm alimente în mod conștient. Chiar dulciurile trebuie să le includem în dieta noastră la modul rațional. Cu alte cuvinte, nu este delco rău să simțim uneori nevoia de un desert, dar să nu exagerăm cu această dorință pentru dulciuri, pentru zahăr. Altfel spus, este important să putem face diferența dintre mâncatul fizic și cel emoțional. Psihologii atenționează că mâncatul compulsiv, cel sub influența emoțiilor nu va rezolva problema pe care o avem, din contra va genera noi probleme.

Iată cum identifici foamea de natură emoțională:    

  • Foamea emoțională se declanșează brusc, spontan, pe când cea fizică are o pornire graduală. De exemplu, dacă te-ai ridicat de la masă și simți nevoia de ceva dulce mai mult ca sigur nevoia ta este de ordin emoțional.
  • Foamea fizică înseamnă că organismul tău dorește ceva de mâncare, nu că dorește un anumit alimente: de exemplu o ciocolată sau murături. Este o foame naturală care apare la câteva ore după ce ai luat micul dejun.
  • Foamea emoțională apare brusc și oferă sațietate pentru un timp limitat, scurt.
  • Mâncatul ca efect al foamei fizice produce în organism un sentiment de sațietate, pe când cel emoțional duce la apariția remușcărilor. De exemplu: persoana care mănâncă multe dulciuri pe fond de stres, se va simți vinovată fiindcă va acumula multe calorii, a consumat mult zahăr.
  • Când suntem înfometați din punct de vedere fizic, suntem mai deschiși la o varietate de alimente cum ar fi fructele, legumele, carnea, ouăle, pâinea. Dimpotrivă, atunci când ne este foame emoțional, atunci când de fapt nu ne putem frâna emoțiile, ne dorim un anumit aliment, adesea unul cu cantități mari de zahăr, grăsimi sau sare.

Specialiștii spun că foamea fizică se resimte la nivelul stomacului, pe când cea emoțională se resimte în gât. Important de reținut este că foame fizică trece cu ajutorul unui alimente, unei gustări, cu orice este comestibil. Pe când cea emoțională care este direcționată numai spre un singur aliment creează și mai multe probleme acelui individ. Așa că trebuie să mănânci rațional, iar când observi că ai mereu pofte alimentare, poate că nu este greșit să mergi la un specialist, să vorbești cu un terapeut care să te ajute să-ți gestionezi corect această foame emoțională.

31 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox