vineri, august 19, 2022

Sănătatea este cea mai mare avere o omului din toate timpurile. Însă, la tinerețe ea nu prea contează. Și nici în viața adultului nu ocupă un loc central. Abia la bătrânețe apar regretele și dorința de a mai fi bine, sănătoși. De aceea, medicii susțin întotdeauna că pentru a rămâne sănătos cât mai mult timp este obligatoriu să-ți faci analizele de sânge dar și alte investigații. 

Te-ar mai interesa: Un spital privat de boli cardiovsculare oferă cons...

Totodată, trebuie să-ți controlezi frecvent tensiunea arterială, femeile după începerea vieții sexuale să facă anual testul Babeș Papanicolau și o ecografie mamară după vârsta de 25 de ani. O mamografie după 40 de ani.

O serie de analize medicale ne arată dacă suntem sau nu bine. De asemenea, acel stil de viață sănătos nu este o poveste, ci este o obligație dacă vrei să fii bine. Sportul nu trebuie neglijat și nici tratat cu indiferența pentru că tu ești slabă și ai o siluetă de vis.

Iată câteva reguli de care este bine să ții cont dacă îți dorești să rămâi sănătos:

Te-ar mai interesa: Ce să mănânci la cină ca să arzi calorii în timp c...

  • Consumă fructe zilnic. Mai ales banane și mere. Practic, o banană pe zi înseamnă 400 mg de potasiu, care permite reducerea cu aproape 40% a riscului unui atac de cord, susțin o serie de cercetări medicale. Iar persoanele care mănâncă un măr pe zi au un risc de a face diverse boli cardiace cu 30% mai mici decât cei care nu se ating de mere.
  • O igienă corectă a mâinilor. Așa diminuezi riscul de a lua o serie de bacterii, microbi, ciuperci. Trebuie să te speli pe mâini de cel puțin 6 ori pe zi. Nu vei face nici măcar o gastroenterită, sau mai corect spus îți scade riscul de îmbolnăvire cu 50%.
  • Consumă alune. Studiile arată că un consum regulat de alune reduce riscul de apariție a afecțiunilor cardiovasculare.
  • Seleniul să nu-ți lipsească! Este mineralul cu proprietăți magice, el este un puternic agent antioxidant și anticancerigen. Niveluri optime de seleniu din organism contribuie la buna funcționare a sistemului imunitar.
  • La micul dejun să ai și proteine. Consumate la primele ore ale dimineții, proteinele asigura buna dispoziție și energia necesară pentru restul zilei. Principalele surse de proteine sunt:  carnea (20%), peștele (18%), ouăle (12,7%), brânza de vaci (18%), cașcavalul (30%), nucile (18%), pâinea (8%), pastele făinoase (11%).
  • Dormi 8 ore pe noapte și mai ales, dormi la ora 22.00. Dacă vrei să fii sănătos este extrem de important să ai un program de somn bine stabilit, să dormi 8 ore de somn neîntrerupt pe noapte.
  • Nu face din sport o ocazie, fă un obicei zilnic. Mersul de jos, în aer liber, indiferent de condițiile meteorologice, reduce considerabil riscul de apariție al afecțiunilor cardiovasculare.
  • Bea apă chiar și când nu îți este sete. Deshidratarea reduce performanțele fizice și psihice. Indicat este să bei 2 sau 3 litri de apă pe zi.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Parteneri
spitale private