marți, decembrie 1, 2020
Irina Lungu

Sesiunile scurte de efort intens facute in fiecare zi sunt mai bune pentru metabolism decat o ora de miscare, arata un studiu.

Patru secunde de efort intens, repetat periodic de-a lungul zilei pot anula efectele nocive ale orelor petrecute stand pe scaun. Este concluzia surprinzatoare a unui nou studiu despre potentialele beneficii ale sedintelor scurte de miscare, scrie The New York Times.

Studiul a analizat efortul facut prin folosirea unui tip de bicicleta stationara pe care putini o au in casa. Insa rezultatele sunt aplicabile pentru orice tip de efort sustinut si sugereaza ca pana si cateva minute sau secunde de miscare in fiecare zi pot ajuta substantial la intretinerea sanatatii.

Statul pe scaun ne imbolnaveste

Pentru cei mai multi dintre noi, statul prelungit pe scaun are efecte nocive. Studiile au aratat ca adultii americani petrec cel putin zece ore pe zi stand pe scaun, iar aceasta cifra este in crestere dupa impunerea lucrului de acasa din cauza pandemiei.

Efectele acestui mod de lucru asupra sanatatii pot fi considerabile. Cercetarile arata ca statul pe scaun are legatura cu bolile de inima, diabetul de tip 2 si alte tulburari metabolice. Orele in sir petrecute pe scaun pot contribui la cresterea nivelului de acizi grasi din sistemul sanguin, trigliceridele.

O explicatie a acestui fenomen este ca muschii in stare de relaxare produc mai putin decat muschii contractati o substanta care descompune trigliceridele. Nivelul marit al trigliceridelor creste riscul de boli cardiace si alte probleme ale metabolismului.

Teoretic, miscarea poate ajuta la combaterea acestor probleme prin contractarea muschilor. Insa unele experimente au aratat ca o singura sesiune de exercitii fizice este insuficienta.

Citeste continuarea…

Parteneri