miercuri, septembrie 22, 2021

Fructele și legumele se află pe lista celor mai sănătoase alimente pentru organism. Acestea sunt bogate în nutrienți esențiali, vitamine, minerale și antioxidanți care ne ajută să luptăm împotriva celor mai temute boli,

precum cancerul.

Deși beneficiile consumului de fructe și legume sunt nemărginite, majoritatea oamenilor se confruntă cu adăugarea acestora în alimentația zilnică.

Adesea, preferăm să mâncăm ceva rapid și ușor pentru a ne continua stilul de viață încărcat. Cu toate acestea, majoritatea produselor găsite în comerț nu sunt deloc sănătoase, conțin o multitudine de aditivi și consevanți și, de asemenea, nu satisfac nevoile nutriționale ale organismului nostru.

Cum adaugi mai multe fructe și legume în dietă?

Patricia Rusu, nutriționist, dezvăluie ce poți face pentru a crește consumul de

fructe și legume în mod natural, fără să faci schimbări drastice în stilul tău de viață.

„Știm cu toții că fructele și legumele sunt bune pentru noi, dar asta nu înseamnă întotdeauna că mâncăm suficiente, mai ales dacă nu vă place gustul lor.

Iată câteva sfaturi pentru a vă ajuta să mâncați mai multe fructe și legume:

Încearcă să gătești legumele în diferite moduri – fierte, coapte, la abur, piure, crude
Folosește doar un ulei sănătos precum uleiul de măsline extravirgin pentru coacere și prăjire.
Utilizarea unui ulei îți va ajuta corpul să absoarbă vitaminele liposolubile!

Încearcă

un fruct sau o legumă nouă în fiecare săptămână
Există atât de multe tipuri diferite de fructe și legume; multe pe care probabil nu le-ai mai văzut sau încercat până acum. Ai încercat vreun fruct sau legumă nouă în ultima vreme?

Folosește sosuri pentru salate, ierburi și condimente pentru a-ți aromă legumele și salatele! Unii dintre voi ar putea crede că sosurile nu sunt bune, dar este mai bine să mâncați legumele cu ceva sos decât deloc. Și poți oricând să „sănătezi” și să-ți faci propriile sosuri (găsești idei în postările mele).

Adăugați fructe și legume în rețetele dulci. Fructele

de pădure și bananele, morcovii și dovleceii sunt un plus pentru brioșe.

Înlocuiește o parte / toată carnea de la o masă cu fasole și linte.

Adaugă fructe și legume în smoothie-urile de dimineață. Ador mango, banană și baby spanac”, scrie nutriționistul.

 

Ultimele stiri