Cum sa imbunatatesti functionarea creierului. 4 dezechilibre hormonale care il afecteaza

Cum sa imbunatatesti functionarea creierului. 4 dezechilibre hormonale care il afecteaza
Cum sa imbunatatesti functionarea creierului. 4 dezechilibre hormonale care il afecteaza

Te confrunti uneori cu stari de tristete, nu ai energie si simti ca nu te poti concentra? Este posibil ca unele dezechilibre hormonale sa fie responsabile pentru astfel de stari neplacute.

Atunci cand glanda tiroida nu produce suficienti hormoni, printre simptome se numara senzatia de confuzie, reflexe reduse, un proces mental incetinit, dificultati cognitive, cresterea in greutate, oboseala, depresie, iritabilitate, constipatie si sensibilitate la frig. In acest caz, este vorba despre hipotiroidism sau incapacitatea organismului de transforma hormonul tiroidian inactiv (T4) in hormon tiroidian activ (T3).

In jurul varstei de 40 de ani, creierul femeilor se confrunta cu o scadere a ratei metabolice, cunoscuta si ca metabolism cerebral, iar printre simptome se numara senzatia de gandire in „ceata”. Estrogenul este unul dintre principalii hormoni care protejeaza creierul de aparitia declinului cognitiv. Estrogenul este implicat, de asemenea, in mentinerea libidoului la un nivel normal.

Cum sa imbunatatesti functionarea creierului

Orice persoana se poate confrunta ocazional cu senzatia de minte „incetosata”. Dar atunci cand ai des acest simptom, trebuie sa faci cateva schimbari in stilul tau de viata si este indicat sa incepi cu dieta. Iata cateva reguli pe care sa le respecti:

Include in dieta ta mai multe alimente cu efect antiinflamator si alege tipurile adecvate de carbohidrati, proteine si grasimi, care protejeaza creierul.

HRANA CREIERULUI TAU. COMBUSTIBILUL FARA DE CARE NU POATE FUNCTIONA CORECT

Mananca mai des alge marine precum hijiki, care protejeaza creierul de factorii nocivi de mediu precum poluarea.

Consuma grasimi sanatoase asa cum sunt uleiul de masline, uleiul de cocos, nuci sau avocado.

Gateste folosind turmeric, un condiment cu puternic rol antiinflamator.

Mananca alimente bogate in fibre pentru a sustine sanatatea sistemului digestiv si a microbiomului.

Citeste continuarea si afla informatiile complete pe andreearaicu.ro in acest LINK

68 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox