Cum să slăbești dacă ai o boală de tiroidă. Sfaturi de la Cori Grămescu

Cum să slăbești dacă ai o boală de tiroidă. Sfaturi de la Cori Grămescu
Cum să slăbești dacă ai o boală de tiroidă. Sfaturi de la Cori Grămescu

Cori Grămescu, coach de lifestyle şi nutriţie a scris, pe blogul său, ce trebuie să conțină dieta unei persoane cu probleme de tiroidă, pentru a scăpa de kilogramele în plus. 

Pe langa tratamentul hormonal de substitutie este utila adoptarea unei diete alimentare specific afectiunilor tiroidiene si exista cateva studii medicale care evidentiaza efecte pozitive ale unor suplimente nutritive pe anumite categorii de populatie, insa nu poate fi inca trasa o concluzie clara referitor la acest aspect.  Cel mai indicat este sa cereti sfatul medicului endocrinolog specialist referitor la administrarea suplimentelor nutritive in paralel cu medicatia hormonala de substitutie.

Dietă anti-inflamatorie

Dieta in hipotiroidismul autoimun Hashimoto are doua caracteristici importante : trebuie sa fie anti-inflamatorie, bazata pe alimente integrale, naturale, cu o valoare nutritionala ridicata si un grad cat mai redus de procesare. Totodata, trebuie sa fie o alimentatie echilibrata, cu un continut moderat de glucide provenite din legume, fructe si partial din leguminoase si cereal integrale care in mod natural nu contin gluten.

Este necesar aportul constant de proteine de buna calitate si de grasimi sanatoase, pentru a avea substratul potrivit penru buna functionare a organismului. Totodata, pentru a preveni acumularea de kilograme in plus, este nevoie ca aportul alimentar sa fie monitorizat si adaptat la nivelul varstei,activitatii fizice a clientului si a istoricului sau de slabire/ingrasare.

Fără zahăr, lactate, gluten și cereale

Cea mai echilibrata formula dietetica pentru hipotiroidismul hashimoto este o dieta paleo-gluten free-plant based, adica un plan alimentar bazat pe plante, din care lipsesc produsele cu zahar, lactate, gluten si cereale. Unele persoane obtin efecte benefice doar in urma eliminarii glutenului, fara sa fie nevoie sa elimine complet cerealele din alimentatie, dar pentru anumite cazuri este necesara o interventie mai stricta.

Oricum ar fi, ca in orice afectiune autoimuna, este nevoie sa eliminate din meniul zilnic produsele procesate – mezeluri, dulciuri, produsele de patiserie si fastfood, dar si lactatele, produsele cu gluten si derivati din zaharurile simple, cum ar fi siropul de artar, mierea, siropul de agave, sau indulcitorii de sinteza (ciclamat, aspartam, sucraloza, tagatoza etc ) .

Ce poti manca?

  • legume ( unii medici recomanda renuntarea la alge si crucifere, precum si renuntarea la cartofi ) – salate, rosii, castraveti, ardei, ridichi, dovlecei, vinete, ceapa, usturoi, fasole verde, fasole boabe, mazare, morcov, telina, pastarnac, sparanghel, spanac, stevie, napi, cartofi dulci, andive, bame, anghinare, ciuperci, dovleac, gulii, loboda, macris, sfecla rosie, naut, linte
  • fructe – orice fruct natural este indicat in meniurile pentru hipotiroidism, consumat in cantitati moderate
  • peste, fructe de mare si carne – este important sa alegi peste de captura si carne de la animale crescute la sol sau chiar organic/bio. Opteaza pentru peste oceanic de captura, de talie mica, fructe de mare de captura (atentie la creveti in mod special, cei mai multi provin din ferme) si carne de pasare (curcan, rata, gasca, bibilica, prepelita) sau carne de ied, de miel, de vitel sau de vanat. Ocazional poti consuma carne de pui si de porc, dar atentie de unde provine carnea.
  • oleaginoase crude – migdale, nuci romanesti, nuci Brazilia, nuci macadamia, seminte de in, seminte de chia
  • desi unele persoane beneficiaza de pe urma eliminarii complete a cerealelor din dieta si un plan alimentar fara gluten usureaza efectele hipotiroidismului autoimun Hashimoto, incearca mai intai sa elimini din meniul zilnic cerealele care contin gluten (grau, orz, secara) si orienteaza-te catre mei, hrisca , quinoa si orez integral.
  • alimente bogate in probiotice naturale – kimchi, kombucha, chefir de apa

Suplimentele ajută

Fara sa fie o regula, s-a observat de asemenea ca exista o serie de suplimente nutritive care reechilibreaza nivelul mineralelor in sange, ameliorand astfel simptomele neplacute date de Hashimoto. Insa inainte de a lua aceste suplimente trebuie sa discuti cu medicul endocrinolog, pentru a afla daca ele sunt potrivite pentru tine.

Acestea sunt seleniu, magneziu, zinc si B1 (tiamina)  iar daca testele de sange detecteaza o deficienta – este nevoie de testare pentru vitamina D, feritina si B12 – s-au observat ameliorari in cazul administrarii de suplimente nutritive pentru aceste deficiente.

Jogging sau înot

Sportul joaca un rol foarte important in afectiunile glandei tiroide. Pentru a contracara acumularea de kilograme si cresterea procentului de grasime de pe corp este necesar un program constant de exercitii fizice moderate, care sa vizeze pe de o parte cresterea calitatii masei musculare si pe de alta parte cresterea rezistentei la efort cardio. Intrucat hipotiroidismul da oricum oboseala accentuata este indicat ca programul de antrenament sa fie unul variat, nu foarte intens, care sa include exercitii functionale si jogging usor sau inot. Insa el trebuie facut constant, de circa 3-4 ori pe saptamana.

Expunerea la soare este importanta pentru sinteza vitaminei D, asa ca alocati cel putin 20 de minute pe zi pentru miscare in aer liber. Citiți articolul integral pe cori.ro. 

112 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox