sâmbătă, februarie 27, 2021

Apărută în anii ”30, dieta disociată permite să se mănânce de toate … dar nu în același timp! Principiul: saturați rapid pofta de mâncare consumând un singur aliment pe zi. Explicații și metode.

Creat în anii 1930 de un om pe nume Antoine, regimul disociat își are ora de glorie în anii ’50.

Dieta disociată are trei metode distincte: metoda Antoine – numită după inventatorul său -, metoda Shelton și metoda Montignac.

Principiul acestei diete este simplu: constă în „disocierea” sau separarea alimentelor. Într-adevăr, metoda presupune că fiecare aliment – sau fiecare familie de alimente – consumate separat nu vă îngrașă.

Avantajele dietei disociate

Cu un risc nutritiv redus, această dietă este eficientă pe termen scurt. Atenție însă la efectul yoyo: dacă nu luați o dietă echilibrată când reveniți la o dietă „normală”, este foarte ușor să luați înapoi kilogramele pierdute rapid, sau chiar să adăugați altele noi la balanță!

Dieta disociată și cele trei reguli de aur care trebuiesc urmate

  1. Respectați cele trei mese principale ale zilei
  2. Nu mâncați după ora 18 sau 19
  3. Nu consumați lichide în timpul meselor

De asemenea, este important să evitați consumul de băuturi alcoolice. Puteți consuma apă, ceai și cafea.

Grupele alimentare ale dietei disociate:

  • Sunt recomandate cu precadere produsele slabe in grasimi, indiferent ca vorbim despre branza de vaci, lapte, iaurt, telemea sau alte specialitati din branza;
  • Fructe. Sunt permise toate fructele din comert. Pe de alta parte, citricele vor fi consumate in cantitati mai reduse. Mereu crude, fara alte adaosuri (sirop, zahar);
  • Bogate in minerale si vitamine, legumele pot fi incluse in mesele dumneavoastra indiferent de natura lor. Pot fi consumate crude, la cuptor sau gatite la abur. Cura de slabire disociata exclude prezenta uleiului si a condimentelor.
  • Puteti opta intre carne de pui, curcan sau carne de peste (stiuca, pastrav, somon). Si de aceasta data, fara ulei sau condimente, carnea urmand a fi pregatita la cuptor, abur sau gratar.
  • Ajuta la tranzitul intestinal datorita fibrelor pe care le putem gasi in orezul integral, paste, tarate de ovaz, s.a.m.d.
  • Intotdeauna oua fierte tari!

Exemplu de dieta disociată pentru 7 zile

Ziua 1- Carne

Proteinele sunt importante pentru organismul uman, asadar pe parcursul dietei poti consuma carne alba (de pasare), carne rosie slaba fiarta sau la gratar.

Ziua 2- Legume

Acestea aduc un plus de vitamine si minerale, ca atare in aceasta zi le poti consuma in stare cruda, fierte, pe gratar sau la abur. Te poti orienta si catre salate asortate, dar fara sosuri sau ulei. Este suficienta zeama de lamaie si sare.

Ziua 3- Lactate

Produsele lactate sunt extrem de sanatoase si aduc un aport de nutrienti necesari in dieta. Poti consuma cu incredere branza slaba, iaurt, sana si kefir.

Ziua 4- Detox cu lichide, sucuri si fresh-uri

Ziua 6- Peste

Pe langa faptul ca este extrem de sanatos, peste confera destul de rapid senzatia de satietate. Poti gati la abur sau pe gratar atat somon, pastrav cat si dorada.

Ziua 5- Fructe

Pe acestea trebuie sa le consumi cu moderatie (nu uita ca ele contin destul de mult zahar), dar alegerile pot fi extrem de variate. Evita totusi strugurii si bananele deoarece au un continut glicemic destul de ridicat.

Ziua 7- Combinatie dintre 3 alimente din zilele anterioare

Aici se pot consuma in cantitati reduse o combinatie din 3 alimente din zilele anterioare.

 

 

Ultimele stiri

Parteneri