luni, august 2, 2021

De cele mai multe ori, programul încărcat de zi cu zi ne poate determina să facem alegeri alimentare care, pe termen lung, nu sunt deloc benefice pentru organsimul nostru. Alimentația reprezintă unul

dintre cele mai importante elemente care contribuie la sănătatea generală. De asemenea, aceasta are rolul de a asigura aportul optim de energie, necesar pentru a duce o viață activă. Iată ce legume îți oferă o cantitate mare de energie și, de asemenea, cum le gătești ca să beneficiezi de toți nutrienții esențiali.

Energia se obține din alimentele pe care le consumăm zilnic. Aceasta ne oferă capacitatea de a duce o viață activă echilibrată și, de asemenea, menține toate funcțiile esențiale ale organismului. În zilele noastre, din cauza programului sau a alimentației deficitare, cele mai multe

persoane afirmă că resimt o oboseală care nu se ameliorează. În acest sens, dieta energizantă cu legume poate fi exact ceea ce ai nevoie!

O dietă bazată pe legume îți asigură aportul esențial de energie, antioxidanți și fibre

Dacă sunt consumate ca atare sau gătite ușor la abur, legumele își păstrează toate proprietățile și nutrienții valoroși. 

Acestea sunt bogate în antioxidanți și fibre, elemente care ajută procesul natural de detoxifiere a organismului.

Antioxidanții sunt responsabili pentru reînnoirea celulelor moarte cu celule noi, sănătoase, eliminând radicalii liberi produși

în timpul arderilor celulare. Radicalii liberi sunt extrem de dăunători pentru organism și pot declanșa numeroase afecțiuni.

Fibrele susțin funcționarea normală a digestiei, având un rol important în eliminarea deșeurilor rămase după digestie de-a lungul tractului intestinal.

Care sunt legumele ce îți oferă un aport mare de energie și ajută la eliminarea toxinelor din organism?

Cruciferele

„Aceasta grupa de legume include în principal varza, conopida, broccoli și varza de Bruxelles, salată kale. Ele au un puternic efect protector asupra mucoaselor, în special ale sistemelor

respirator și digestiv, fiind prin aceasta adevărați paznici ai acestor organe împotriva bolilor cronice. Bogate în nutrienți antioxidanți ca sulforafanul, betacarotenul, vitamina C sau seleniul, cruciferele protejează eficient plămânii de toxinele absorbite din mediul poluat”, explică Lygia Alexandrescu, nutriționist, potrivit Antena 3.

Rădăcinoase

„Rădăcinoasele sunt bogate în minerale și pline de energia stabilizatoare a pământului în care cresc.  Câteva dintre ele, cum ar fi morcovii, gulia și ridichile, sunt consumate ca legume obișnuite, dar majoritatea sunt mai degrabă condimente. Multe dintre

ele, cum ar fi usturoiul și țelina au proprietăți curative semnificative. Hreanul a fost întotdeauna remarcat pentru proprietățile sale digestive. Ceapa ajută la curățarea congestiilor și la eliminarea excesului de mucus din tractul digestiv”, afirmă nutriționistul.

Verdețurile

„Frunzele verzi conțin din abundență clorofilă, calciu și fier, clorofila fiind unul dintre cei mai eficienți detoxifianți existenți în natură.  Consumul de legume cu frunze verzi: salată verde, spanacul, ierburile aromatice, ajută la neutralizarea acidității și a putrefacției proteice. Datorită clorofilei, frunzele verzi au capacitatea de a converti energia solară în materie vegetală și această energie solară este eliberată în organismul nostru atunci când consumăm și metabolizăm legume verzi. Astfel că legumele cu frunze verzi funcționează ca transformatori și depozitări ai energiei solare revitalizatoare.”, adaugă Lygia Alexandrescu, potrivit Antena 3.

Ultimele stiri

Parteneri