luni, octombrie 3, 2022

Dieta lui Ovidiu Bojor pentru persoanele care se îngrașă ușor. Reguli de aur pentru o siluetă de vis

Renumitul terapeut  recomandă ca regimul alimentar pentru persoane cu tendinţe spre îngrăşare sau obezitate să includă zilnic supe, salate de crudităţi, dar şi carne şi lactate, fructe, condimente, apă cu lămâie, suc de cictrice sau zeamă de varză.

În cartea sa Medicina Naturistă, Ovidiu Bojor recomandă şi o zi de post total pe săptămână. De asemenea, specialistul recomandă ca regimul alimentar pentru persoanele predispuse la îngrășare să includă zilnic supe, salate de crudităţi, carne şi lactate, fructe, condimente, apă cu lămâie, suc de cictrice sau zeamă de varză. De asemenea, o zi de post negru pe săptămână este mai mult decât bine-venită.

Te-ar mai interesa: Câte grade are în casă ministrul Energiei: Nu stau...

Dieta lui Ovidiu Bojor pentru persoanele care se îngrașă ușor

Dieta recomandată de Ovidiu Bojor are drept principal obiectiv scăderea ponderală treptată. În opinia renumitului fitoterapeut, o cură de slăbire trebuie să fie constant şi moderat.

Urmând reguli de bază și transformând acest tip de dietă într-un stil de viață, cei care o urmează ar trebui să slăbească, într-un mod sănătos, 1-2 kg pe săptămână. Dieta propusă de Ovidiu Bojor presupune reducerea cu circa 200-300 kcal pe zi.

Reguli de aur în dieta de slăbire recomandată de Ovidiu Bojor

  • 4-5 mese pe zi, iar alimentele trebuie mestecate încet;
  • Un pahar de suc de citrice sau zeamă de varză pe stomacul gol: sucul de citrice poate fi preparat din: o portocală, o lămâie, un grapefruit, 300 ml apă şi 2 linguriţe de miere.
  • Apă cu lămâie: se bea zilnic apă plată sau de izvor, îmbunătățită cu zeamă de lămâie, câte 8 pahare pe zi, pentru inhibarea poftei de mâncare. Vitamina C din lămâie crește nivelul adrenalinei și activează metabolismul pentru a folosi cât mai multe grăsimi din rezervele corpului. Se poate bea și câte o cafea neîndulcită (eventual cu puțină zaharină) după apa cu lămâie.
  • Ultima masă nu se ia mai târziu de ora 19: între mese nu se iau gustări foarte consistente.
  • Fructe la desert: fructe cu un conţinut mic de glucide, cum ar fi cireşe, mere, pere, gutui, vişine, portocale, lămâi, fragi, zmeură, căpşuni, piersici şi caise.

Alimentele benefice

  • Ovidiu Bojor recomandă consumul de carne slabă de vită, pasăre şi peşte precum ştiucă, şalău, biban, peşte slab în general.
  • Lactatele care se pot consuma sunt brânza nesărată de vaci, caş, iaurt, lapte integral în cantităţi mai mici, dacă acestea nu sunt degresate.
  • La garnitură, se recomandă consumul de orez brun, mămăligă, conopidă, fasole păstăi, ciuperci.
  • Pâine, doar neagră şi din făină integrală, cu tărâţe.
  • Folosirea condimentelor precum ardei iute şi piper negru, al căror rol este acela de accelerare a metabolismului şi intensificare a arderilor;

Alimente interzise

  • dulciurile din comerț,
  • budincile,
  • cremele,
  • halvaua,
  • rahatul,
  • bomboanele,
  • gemurile și dulcețurile,
  • gogoșile,
  • prăjiturile,
  • frișca,
  • biscuiții,
  • cacaua,
  • ciocolata și înghețata;
  • pastele făinoase,
  • făina albă,
  • orezul alb,
  • cartofii prăjiți,
  • pizza,
  • floricelele de porumb și chipsurile;
  • carnea grasă,
  • salamurile,
  • mezelurile,
  • afumăturile,
  • conservele,
  • slănina,
  • tocăturile,
  • rântașurile,
  • maioneza,
  • sosurile grase,
  • produsele de fast-food,
  • brânzeturile grase și sărate,
  • măslinele sărate,
  • murăturile,
  • margarina,
  • băuturile răcoritoare,
  • berea,
  • vinul dulce.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Parteneri
spitale private