duminică, ianuarie 17, 2021
Tănasă Sabina

Ați auzit vreodată despre o poveste despre scăderea în greutate care spune: „După doar două săptămâni de o dieta sănătoasă, mi-am atins dimensiunea visată și nu m-am uitat niciodată în urmă”?

Pentru ca organismul tău să se adapteze schimbărilor, trebuie să fii adepta unui plan sustenabil pe care să îl menții pentru totdeauan. Desigur, există evenimente precum o zi de naștere, o nuntă, o zi de răsfăț, dar este important să vă întoarceți apoi la stilul normal de viață.

Ai nevoie de un stil de viață privind mâncatul pe care să îl poți susține pe termen lung – iar acest lucru te va ajuta să slăbești, nu doar pentru două săptămâni, ci pentru tot restul vieții tale.

Dieta cea mai simplă pentru un stil de viață sănătos.

6 reguli cu care să începi dieta:

  1. Conștientizarea de sine

Conștientizarea de sine este un factor cheie în pierderea în greutate pe care toată lumea trebuie să îl ia în considerare. Odată ce cunoașteți motivul greutății pe care trebuie să o pierdeți, puteți face ceva în acest sens. Păstrați un jurnal alimentar și începeți să scrieți tot ceea ce mâncați. Notați inclusiv dacă mâncați pe fugă sau stați liniștit la masă.

Dacă jurnalul vi se pare prea complicat , fotografiați tot ce mâncați pe parcursul unei zile și seara uitați-vă peste poze. Este greu să vă înșelați, când dovezile sunt chiar în fața voastră. Fii sincer cu tine însuți și alege alimente pe baza stilului tău de viață și a personalității tale.

  1. Măcar o masă pe zi să includă o salată

Adugați în salată o mulțime de verdeață și legumele voastre preferate. Adugă un fruct la micul dejun și la gustarea de după-masă.

Când încărcați produse noi, care sunt pline de substanțe nutritive și fibre sănătoase, este dificil să mâncați în exces.

  1. Evitarea mâncatului în oraș

Faceți excepții pentru sărbători sau de zilele onomastice, dar consumarea mai multor mese acasă vă va ajuta să păstrați greutatea. Gătitul este cheia – vă permite să controlați conținutul de zahăr, sare și grăsimi. Mulți dintre cei care gătesc mese interesante acasă au slăbit semnificativ.

  1. Cumpărați inteligent

Atunci când mergeți la cumpărături, nu achiziționați junk food-uri la care nu puteți rezista. Dacă tentațiile se află în dulapul din bucătărie, vă veți spune unui test riscant, în care ulterior veți eșua. Pur și simplu nu le mai achiziționați – vă garantăm că nici un membru al familiei nu are nevoie de ele.

  1. Urmăriți cantitatea porțiilor

În mod eronat, oamenii care încearcă să slăbească, își acordă permisiunea de a mânca oricât de mult doresc un produs, deoarece este sănătos. De exemplu, uleiul de măsline extravirgin este încărcat cu grăsimi mono saturate care protejează inima, dar o cantitate mai mare de trei linguri pe salată ar putea adăuga 360 de calorii în plus! Este extrem de important să mâncăm echilibrat.

  1. Mănâncă mai multe plante

Mama natură este cel mai bun producător de alimente din lume. Adoptați o dietă pe bază de plante, cu o medie de 80% plante și 20% fasole, linte, pește, lactate, carne roșie sau carne de pasăre. Această idee este incredibil de simplă: umpleți cea mai mare porțiune din farfurie cu plante în forma cea mai naturală posibilă și considerați-o  garnitură.