marți, iunie 15, 2021

Paracetamolul poate provoca decesul. Este și cazul unui pacient în vârstă de 70 de ani, care din dorința de a se vindeca de coronavirus a ales să se trateze singur și a sfârșit printr-un deces cauzat de

o supradoză de paracetamol.

Paracetamolul este unul dintre cele mai frecvente medicamente utilizate de către români, motiv pentru care cadrele medicale au ales să vorbească despre efectele nocive ale administrării acestui medicament fără supraveghere medicală.

Paracetamolul poate provoca decesul

În cadrul unei emisiuni la Digi24, medicul Radu Țincu a vorbit despre modul în care paracetamolul a provocat decesul bărbatului de 70 de ani. Cu această ocazie medicul Țincu a explicat cum trebuie administrat paracetamolul pentru a-și face efectul.

„Paracetamolul, chiar dacă e un medicament uzual

pe care îl folosim cu toții și e fără prescripție medicală, poate determina toxicitate. Ea poate să apară chiar și la doze uzuale, dacă avem o boală hepatică cronică sau dacă îl combinăm cu alte medicamente care se metabolizează hepatic sau dacă luăm o supradoză.

Înțeleg că acea persoană a luat două comprimate la 4 ore, asta înseamnă mai mult de 6 grame de paracetamol. Doza toxică e pe undeva pe la 4 grame la o persoană adultă și, pentru că a luat mai multe zile, asta a determinat hepatită acută toxică cu insuficiență hepatică fulminantă. Cel mai probabil, aceasta a fost cauza decesului”,

a explicat medicul.

Paracetamolul trebuie să-l folosim doar cu supraveghere medicală

„Paracetamolul trebuie să-l folosim doar cu supraveghere medicală și trebuie să ne informăm măcar medicul de familie că vrem să folosim acest medicament, dacă avem boli cronice hepatice trebuie să luăm doze mai mici. Și, ce este foarte important, sunt mulți pacienți care combină mai multe medicamente cu aceeași substanță activă, dar cu alte denumiri. Au fost pacienți care au luat mai multe tipuri de medicamente care conțineau paracetamol și și-au supradozat această substanță”, a spus Țincu.

Medicul

a spus că de cele mai multe ori vedem prea târziu că am luat o cantitate prea mare de medicamente.

„Hepatita acută toxică se dezvoltă insidios până când se distruge ficatul, până când apare insuficența hepatică cu apariția imposibilității epurării și vine starea de comă. Nu sunt semne preexsistente decât atunci când situația devine cu adevărat gravă și când rămâne prea puțin ficat, din punctul de vedere al țesutului, pentru a putea face față funcțiilor fiziologice”, a explicat medicul.

Țincu mai spune că paracetamolul nu trebuie luat preventiv, pentru că nu ne protejează de infectarea

cu COVID-19 și, pe termen lung, poate avea efecte negative.

„Nu are efect antiviral, e doar analgezic și antitermic. Folosirea pe termen lung nu face decât să epuizeze capacitatea ficatului. Mulți dintre acești pacienți au și altă medicamentație, mulți consumă și alcool, această combinație poate să determine heptatita toxică”, a spus medicul.

Ultimele stiri

Parteneri