Sari la conținut

Dormitul târziu și somnul excesiv în weekend pot afecta sănătatea intestinală

somn
Credit foto: arhiva Doctorul Zilei
Anumite exerciții simple făcute înainte de culcare te pot ajuta să dormi cu aproximativ o jumătate de oră mai mult.

Îți place să dormi excesiv în weekend? Este posibil să simți că somnul suplimentar te-a ajutat să te recuperezi după un program agitat de o săptămână, dar cercetătorii avertizează că modelele neregulate de somn într-o săptămână pot dăuna sănătății intestinale.

Un studiu realizat de cercetătorii de la King’s College din Londra și ZOE, o companie de nutriție personalizată, și publicat în European Journal Of Nutrition, a găsit o legătură între „social jetlag” (care s-ar traduce prin „discrepanța în modul de somn al unei persoane între zilele lucrătoare și weekend-urile”) și sănătatea intestinală.

„Social jetlag” se referă la modele neregulate de somn în timpul zilelor de lucru și zilelor libere care provoacă modificări ale ceasului intern al corpului. Potrivit cercetătorilor, atât dormitul târziu, cât și somnul excesiv pot fi dăunătoare.

Dormitul târziu și somnul excesiv în weekend pot afecta sănătatea intestinală

Studiile anterioare au arătat că schimburile de lucru pot afecta ceasul corporal și pot duce la creșterea în greutate, probleme cardiace și diabet. Cel mai recent studiu a evaluat impactul inconsecvențelor minore în tiparele de somn asupra sănătății intestinale.

„Știm că întreruperile majore ale somnului, cum ar fi munca în schimburi, pot avea un impact profund asupra sănătății dumneavoastră. Acesta este primul studiu care arată că chiar și diferențele mici în timpul de somn de-a lungul săptămânii par să fie legate de diferențele dintre speciile bacteriene intestinale. ”, a spus dr. Wendy Hall, autor principal al studiului, într-un comunicat de presă.

Echipa a analizat sângele, scaunul și microbiomul intestinal a 934 de participanți dintr-un studiu nutrițional în curs. Cercetătorii au comparat apoi aceste valori între participanții cu modele de somn neregulate și cei cu programe de somn de rutină.

  • Concluziile studiului sugerează că o diferență de 90 de minute în momentul punctului de mijloc al somnului (punctul de jumătate dintre timpul de somn și ora de trezire) poate provoca diferențe în compoziția intestinului. microbiom.
  • La participanții cu modele de somn neregulate, cercetătorii au descoperit trei din șase specii de microbiotă care sunt indicatori ai inflamației și riscului cardiovascular.

Somnul, pilon de cheie al sănătății

Pe lângă somnul neregulat, dieta de calitate scăzută, aportul mare de băuturi îndulcite și consumul redus de fructe și nuci afectează, de asemenea, sănătatea intestinului.

„Somnul este un pilon cheie al sănătății, iar această cercetare este deosebit de oportună, având în vedere interesul tot mai mare pentru ritmurile circadiene și microbiomul intestinal. Chiar și o diferență de 90 de minute la mijlocul somnului poate încuraja speciile de microbiotă care au asocieri nefavorabile cu dumneavoastră. sănătate”, a spus Kate Bermingham, primul autor al studiului.

Cercetătorii spun că sunt necesare studii clinice suplimentare pentru a înțelege modul în care regularizarea somnului poate aduce schimbări pozitive în microbiomul intestinal.

„Unele dintre aceste asocieri au fost legate de diferențele alimentare, dar datele noastre indică, de asemenea, că alți factori, încă necunoscuți, pot fi implicați. Avem nevoie de studii de intervenție pentru a afla dacă îmbunătățirea consecvenței timpului de somn poate duce la modificări benefice în microbiomul intestinal și în legătură cu acestea. rezultate de sănătate”, a adăugat Hall.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel