Sari la conținut

Dr. Mihail Pautov: această combinație ajută la scăderea nivelului de colesterol și la reducerea riscului bolilor de inimă

Medic specialist de chirurgie
Sursa foto: arhiva doctorulzilei.ro
Mihail Pautov explica beneficiile unei vieti sexuale active

Cele mai multe studii despre indicele glicemic și încărcarea glicemică au arătat că pâinea integrală, în comparație cu 100 de grame de pâine albă, are un indice glicemic mai mic. În plus, pâinea din cereale integrale are multe calități care nu se regăsesc în pâinea albă sau uniformă, în ceea ce privește conținutul de vitamine și minerale, fibre alimentare, saturația pâinii, densitatea calorică și nu numai.

În plus, recomandările dietetice trebuie să abordeze multe alte aspecte, atât fiziologice, cât și comportamentale în alimentație. Asupra acestui aspect atrage atenția și doctorul Mihai Pautov, care a explicat într-un video postat pe rețelele sociale beneficiile uimitoare ale pâinii integrale.

„O perioadă am evitat să mănânc pâine ca înainte, pentru că, în mare, pâinea nu este bună. Există, totuși, câteva excepții. Dacă vrei să mănânci pâine sănătoasă, iată ce trebuie să faci. Asigură-te în primul rând că pâinea este din făină integrală de calitate, așa cum este această pâine, și nu din făină rafinată. Combină pâinea cu alte alimente. Eu dau cu unt, pun puțină sare și o combin cu un kefir. Această combinație îi scade și mai mult indicele glicemic, care deja este mai mic decât cel al pâinii din făină rafinată”, susține medicul Mihail Pautov, pe Facebook.

Potrivit medicului, pâinea din făină integrală este o sursă bună de fibre care poate ajuta la digestie și la controlul.

„Pâinea cu cereale integrale poate ajuta, de asemenea, la scăderea nivelului de colesterol și la reducerea riscului bolilor de inimă, pentru că pe lângă miez, au și tărâțele din cereale integrate. Pâinea de cereale integrală este bogată, de asemenea, în nutrienți cum ar vitaminele B, fier și magneziu. În combinația de aici, o pâine bună și calitativă, și cu un kefir este un guilty pleasure, aproape sănătos! Consumați corect!”, încheie medicul Mihail Pautov.

Beneficiile făinii integrale de grâu

Studiile efectuate în ultimul deceniu indică contribuția pozitivă a făinii integrale de grâu la sănătate.

Consumul acestuia reduce riscul de mortalitate și morbiditate din cauza bolilor comune în lumea occidentală, inclusiv ateroscleroza, bolile de inimă, diferite tipuri de cancer, diabet, hipertensiune arterială și obezitate. Printre altele, șansele de a:

  • Tumori gastrointestinale: 22%
  • Boli cardiovasculare: 25%
  • Hipertensiune arterială: 21%
  • Mortalitate după atacuri de cord: 31%
  • Morbilitate generală: 26%.

Fibre nutritive

Unul dintre principalele avantaje ale pâinii integrale este cantitatea de fibre alimentare din ea.

Fibrele contribuie la activitatea și sănătatea colonului, previn constipația și reduc riscul de cancer de colon. Acestea ajută la menținerea unui nivel bun de colesterol, lipide și zahăr din sânge și conduc la un risc redus de a dezvolta diabet de tip 2 și au, de asemenea, proprietăți antiinflamatorii.

În plus, fibrele contribuie la o senzație de sațietate în timp și mențin o greutate corporală sănătoasă.

Alte beneficii ale pâinii integrale

  • Necesită o alimentație mai lentă și mai sănătoasă;
  • Îmbunătățește starea de spirit și abilitățile mentale datorită prezenței fibrelor alimentare și vitaminelor din grupa B;
  • Carbohidrații se eliberează mai lent, rezultând o concentrare mai lungă și vigilență.
  • Prin comparație, un sandviș de pâine integrală va îmbunătăți concentrația timp de o oră și jumătate, în timp ce un cub de ciocolată va îmbunătăți concentrația timp de o jumătate de oră.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Mai citeste si:

Doctorul zilei whatsapp channel