Durerile crunte de articulații afectează o femeie din trei. Ce obiceiuri zilnice ne cresc riscul de OSTEOPOROZĂ și cum o combatem

Durerile crunte de articulații afectează o femeie din trei. Ce obiceiuri zilnice ne cresc riscul de OSTEOPOROZĂ și cum o combatem
Durerile crunte de articulații afectează o femeie din trei. Ce obiceiuri zilnice ne cresc riscul de OSTEOPOROZĂ și cum o combatem

Care sunt alimentele care contribuie la sanatatea sistemului osteo-articular

Osteoporoza este o afecțiune des întâlnită în rândul tuturor persoanelor, în special în rândul femeilor ajunse la vârsta menopauzei. Aceasta provoacă apariția oaselor fragile, predispuse la fracturi, care se pot rupe la mișcări bruște sau chiar la cel mai mic efort depus.

În Europa, o femeie din trei cu vârsta de 50 de ani sau peste și unul din cinci bărbați cu aceeași vârstă suferă de fracturi osteoporotice. În afară de sex, indicele de masă corporală scăzut (<18,5 kg/m2), vârsta înaintată, lipsa exercițiului fizic, antecedentele de fracturi osoase și fumatul, cresc riscul de osteoporoză.

Alimentația este aliatul principal pentru menținerea stării noastre de sănătate și un element cheie pentru un sistem osos puternic. De asemenea, un stil de viață activ și practicarea exercițiilor fizice, pot încetini efectul de demineralizare al oaselor. Mersul pe bicicletă, urcatul scărilor, yoga, tenisul, sunt activități recomandate pentru întărirea oaselor.

Legumele cu frunze verzi sunt bogate în calciu care ajută la îmbunătățirea sistemului osos.

Spanac, ștevie, broccoli, praz, sparanghel sau salată verde, toate conțin vitamine și nutrienți necesari întăririi sistemului osos: vitamina K, magneziu, siliciu.

La rândul lor, cerealele sunt bogate în fibre, carbohidrați, vitamine, minerale, iar prezența lor în alimentație contribuie la sănătatea generală a organismului, inclusiv a sistemului osteo-articular. Din categoria cerealelor integrale fac parte fulgii de ovăz, grâul, ovăzul integral, secara integrală. Acestea pot fi perfect integrate în dietă ca bază pentru micul dejun sau ca gustare, în oricare moment al zilei.

Berea consumată moderat ar putea favoriza sănătatea sistemului osos. Sursă importantă de siliciu, datorită conținutului de hamei și cereale, berea consumată moderat poate favoriza sănătatea sistemului osos.

„Între consumul moderat de bere și sănătatea oaselor pare să existe o legătură pozitivă. Componenta de siliciu din bere poate contribui la unele dintre aceste efecte pozitive, iar cercetări recente par să confirme că siliciul joacă un rol important în păstrarea sănătății oaselor”, spune dr. Corina Zugravu, Președintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție.

Consumul moderat de bere poate reduce riscul de osteoporoză, o boală a sistemului scheletal caracterizată prin masă osoasă scăzută și deteriorarea țesuturilor osoase, deoarece scade densitatea minerală osoasă (DMO). Un DMO mare indică oase puternice, iar studii experimentale arată că DMO a șoldurilor bărbaților crește cu 3,4-4,5% odată cu consumarea a aproximativ 600 ml de bere pe zi. Aceeași cantitate de bere a mărit DMO a șoldurilor și coloanei vertebrale la femeile aflate în perioada postmenopauză, cu 5-8,3%1.

Consumul moderat de bere este definit de Organizația Mondială a Sănătății ca o cantitate de 330 ml/zi pentru femei și 660 ml/zi pentru bărbați.

12 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook