vineri, iulie 30, 2021

Când vine vorba de nutriție, trebuie menționat că există tot felul de alimente: unele superalimente sunt cei mai mari aliați ai tăi, în timp ce altele îți stimulează funcția cognitivă și îți îmbunătățesc

memoria. Pe de altă parte, se știe că unele alimente au un efect devastator asupra funcționării creierului dvs., iar nutriționiștii ne sfătuiesc să le consumăm moderat pentru a le limita impactul negativ. Acestea fiind spuse, iată primele 11 alimente care vă ucid inteligența, încet, dar sigur:

1. Produse zaharoase

Zaharul și produsele zaharoase sunt rele nu numai pentru talie, ci și pentru funcția creierului. Consumul pe termen lung de zahăr poate crea o mulțime de probleme neurologice și, de asemenea, poate interfera cu memoria ta. Pe de altă parte, zahărul poate interfera și cu capacitatea

dvs. de a învăța, de aceea este recomandat să evitați produsele pre-coapte, zahărul, siropul de porumb și produsele bogate în fructoză.

2. Alcoolul

Se știe că alcoolul vă dăunează ficatul pe termen lung și provoacă, de asemenea, ceea ce este cunoscut sub numele de „ceață cerebrală”. Așa cum sugerează și numele, termenul de ceață cerebrală se referă la un sentiment de confuzie mentală, acționează ca un nor care vă afectează capacitatea de a gândi clar, precum și memoria. Ați observat vreodată că nu vă puteți aminti numele obișnuite ale articolelor sau că nu vă puteți aminti anumite evenimente

sau nu sunteți sigur dacă au fost vise sau s-au întâmplat de fapt? Acest lucru ar putea fi influențat de aportul ridicat de alcool care afectează echilibrul creierului. Din fericire, aceste simptome sunt reversibile cu condiția să încetați consumul de alcool sau să vă limitați aportul la una sau două băuturi pe săptămână.

3. Mâncarea de tip fast-food

Un studiu recent realizat la Universitatea din Montreal a dezvaluit ca mancarea junk (gen fastfood, sau alimentele procesate) poate schimba substantele chimice din creier, ducand astfel la simptome asociate cu depresia si anxietatea.

Pe langa asta, alimentele bogate in grasimi pot de asemenea sa mai declanseze simptome ce sunt similare semnelor de retragere in sine atunci cand te opresti din a le consuma. Aceste alimente afecteaza producerea de dopamina, o importanta substanta biochimica ce favorizeaza fericirea si un sentiment general de bunastare. Mai mult, dopamina mai sprijina si functia cognitiva, capacitatea de invatare, vigilenta, motivarea si memoria. De aceea este atat de important sa eviti toate alimentele care contin grasimi in exces.

4. Alimentele prajite

Aproape toate alimentele procesate contin chimicale,

coloranti alimentari, aditivi, arome artificiale, conservanti si altele asemenea – acestea pot afecta comportamentul si functionarea cognitiva, datorita chimicalelor ce provoaca hiperactivitate, atat la copii, cat si la adulti. Alimentele prajite sau procesate distrug lent celulele nervoase localizate in creier. Totusi unele uleiuri sunt mai periculoase decat altele – uleiul de floarea-soarelui este considerat a fi printre cele mai toxice.

5. Alimentele procesate sau semipreparate

La fel ca alimentele prăjite, alimentele procesate sau gătite în prealabil influențează și sistemul nervos central și cresc riscul de a dezvolta o tulburare degenerativă a creierului mai târziu în viață (cum ar fi boala Alzheimer).

6. Alimente foarte sărate

Toată lumea știe că alimentele sărate vă afectează tensiunea arterială și sunt foarte dure pentru inima voastră. Cu toate acestea, după cum sugerează cercetările, alimentele care conțin cantități mari de sare (sodiu) vă pot afecta funcția cognitivă și vă pot afecta capacitatea de gândire. Altfel spus, alimentele sărate vă afectează inteligența!

De fapt, consumul de alimente sărate și nicotină s-a dovedit a avea aceleași efecte ca și medicamentele, deoarece provoacă simptome de sevraj severe și pofte de mâncare sărată.

7. Cerealele, cu exceptia cerealelor 100% integrale

Toate felurile de cereale au un impact asupra functionarii creierului tau si asupra sanatatii tale in general, cu exceptia cerealelor 100% integrale, care sunt foarte bogate in fibre si se stie ca previn imbatranirea arterelor. Daca consumi cu regularitate cereale, corpul tau risca sa imbatraneasca mai rapid decat ar fi normal, si poti de asemenea sa experimentezi pierderi de memorie si ceata la creier. Acestea fiind spuse, incercati sa schimbati carbohidratii obisnuiti cu carbohidratii complecsi – tot ceea ce aveti de facut este sa optati pentru painea integrala!

8. Proteinele procesate

Proteinele sunt caramizile din care sunt construiti muschii si sunt foarte importante pentru buna functionare a corpului. Evita proteinele supraprocesate, precum hot-dogii, salamurile, carnatii, si altele asemenea. Spre deosebire de proteinele naturale care ajuta corpul sa izoleze sistemul nervos, proteinele procesate fac exact opusul. Optati pentru sursele de proteine din nuci si semintele, spirulina, leguminoase  intrucat acestea sunt surse de proteine naturale, de inalta calitate.

9. Evitati cu orice pret grasimile trans

Grasimile trans determina o serie de probleme, de la afectiuni ale inimii pana la colesterol crescut si obezitate. Totusi ele sunt rele si pentru creier, intrucat fac creierul mai apatic, iti afecteaza reflexele si calitatea raspunsului cerebral – nemaimentionand ca ele sporesc riscul de atac cerebral!
Grasimile trans mai pot avea si alte efecte asupra creierului: consumate prea mult timp, ele pot avea ca rezultat un soi de micsorare a volumului cerebral oarecum similar celui provocat de Alzheimer. Aceasta micsorare a creierului are loc datorita faptului ca grasimile trans deterioreaza lent arterele – puteti preveni asta si puteti micsora riscul de atac cerebral prin simpla limitare a consumului de grasimi trans.

10. Indulcitorii artificiali

Cand oamenii incearca sa piarda in greutate, ei tind sa creada ca vor deveni supli peste noapte prin simpla inlocuire a zaharului cu indulcitorii artificiali. Este adevarat ca indulcitorii artificiali contin mai putine calorii, dar ei de fapt fac mai mult rau decat bine! Daca sunt utilizati pentru o perioada mai extinsa de timp, indulcitorii artificiali pot provoca vatamari cerebrale si pot interfera cu capacitatea cognitiva, in special daca utilizati cantitati mari de indulcitori.

11. Nicotina

In ciuda faptului ca nicotina nu este cu adevarat un produs alimentar, totusi creeaza haos in creier prin restrictionarea fluxului sanguin catre acest important organ, impreuna cu restrictionarea fluxului de glucoza si oxigen. Nicotina nu doar provoaca imbatranire prematura, dar mai si afecteaza producerea si functionarea neurotransmitatorilor prin rigidizarea capilarelor, vasele subtiri de sange care joaca un rol esential atunci cand vine vorba de functionarea creierului

 

Ultimele stiri

Parteneri