Exportăm management medical. Prima instituție care pregătește personal medical în străinătate

Exportăm management medical. Prima instituție care pregătește personal medical în străinătate
Exportăm management medical. Prima instituție care pregătește personal medical în străinătate

Asociația Dental Office Managers (ADOM), prima instituție din România care pregătește și certifică manageri pentru cabinetele și clinicile stomatologice, a decis să exporte anul acesta produsele sale educaționale în afara granițelor României. Primul program de pregătire în managementul cabinetului stomatologic din afara granițelor a avut loc luna aceasta la Chișinău, Republica Moldova.

„Ne-am extins la nivel internațional ca răspuns la cererea pentru astfel de programe de pregătire pe care am avut-o în ultimii 5 ani din partea medicilor și proprietarilor de clinici stomatologice din Republica Moldova. Am putut face acest pas numai după o analiză a pieței foarte amănunțită și o adaptare a informațiilor și a structurii de curs la nevoile specifice clinicilor de acolo. A fost un proces de durată care s-a întins pe o perioadă de doi ani, dar care ne-a adus rezultatele previzionate, cursurile ADOM fiind foarte bine primite de managerii de clinici stomatologice din Republica Moldova”, declară Dr. Oana Taban, Președinte și Membru Fondator al Asociației Dental Office Managers.

© FOTO: Petru IVU

Până în prezent, ADOM a organizat în România 13 ediții ale Școlii Dental Office Managers, urmând ca în luna octombrie să înceapă cea de-a 14-a ediție, numeroase proiecte de reorganizare a clinicilor, precum și 2 seminarii Dental Office Management naționale la Timișoara și Iași. În 5 ani de activitate pe piața din România, ADOM a certificat 475 de manageri de clinici stomatologice din țara noastră, Moldova, Italia, Franța, Luxemburg și Irlanda. Acești manageri fac acum parte din comunitatea Dental Office Managers, organizație ce oferă sprijin în rezolvarea problemelor cu care se confruntă piața serviciilor de medicină dentară din România. De asemenea, ADOM a oferit suport în dezvoltarea cu succes a peste 38 de start-upuri medicale și a dus la implementarea a zeci de proiecte în clinici din întreaga țară, întărindu-și astfel poziția de lider în domeniul educației de business cu specific medical.

La capitolul premiere, ADOM are în desfășurare, în cadrul proiectului „Rămâi medic în România”, primul studiu la nivel național care își propune să analizeze reglementările, fiscalitatea și condițiile de muncă din domeniul medical din străinătate, pentru ca orice medic care ia în considerare practicarea profesiei în afara României să fie bine informat atât despre piața locală, cât și despre piața internațională înainte de a lua decizia. Cei care vor să răspundă la întrebările studiului, o pot face aici: https://www.dentalmanagers.ro/campanie-ramai-medic-in-romania/

În plus, ADOM a realizat primul curs de Managementul resurselor umane pentru clinicile dentare din România, primul curs de certificare Front Desk Officer destinat personalului din recepțiile clinicilor stomatologice din țara noastră (deja 130 de persoane au fost certificate) și ADOM TV – o platformă de informații video și training-uri online dezvoltată împreună cu partenerii asociației. Reprezentanții companiei iau în calcul și extinderea în vestul Europei într-un viitor apropriat.

Datele statistice privind sănătatea orală în România, furnizate de Institutul Național de Statistică, arată că în 2016 numărul medicilor dentiști  a fost de 16.442 (în creștere cu 5,7% față de anul precedent), iar numărul populației care revine unui medic dentist este de 1.202 locuitori față de 1.277 locuitori în anul precedent. Numărul medicilor în zona rurală este în continuare destul de scăzut, respectiv 2016 față de 14.426 în mediul rural. Dacă europenii merg în medie de două ori pe an la dentist, românii merg de 3,6 ori pe an. Motivele vizitei la stomatolog sunt: control de rutină sau tratamente de curățare (27%), tratamentul de rutină (31%) și tratamentul de urgentă (40%). Motivele pentru care nu merg la dentist sunt: nu au fost probleme suficient de grave (33%), absenta dinților naturali (16%) și costul ridicat al exemenelor de rutină și al tratamentului (15%). Copiii din clasele mici chestionați au declarat în proporție de 77,8% că se spală de cel puțin două ori pe zi (53,3% de două ori pe zi și 24,4% de trei ori pe zi). Pentru clasele 5-8 procentul a fost de 70,4%. Întrebați despre frecvența vizitelor la medicul dentist, 71,1%  dintre copiii de 1-4 și 67,6% dintre cei de 5-8 au declarat că merg la medic doar atunci când se confruntă cu probleme dentare.

”Cei care decid să deschidă un business în domeniul stomatologiei sunt de cele mai multe ori medici cu o înaltă pregatire profesională, dar care simt nevoia de a înțelege și de a gestiona mixul dintre actul medical și interacțiunea cu pacientul. ADOM le oferă acestora informația cu ajutorul căreia își pot dezvolta propriul sistem de management, bazat adesea pe ajutorul unui Dental Office Manager dedicat, care le poate asigura medicilor mediul ideal de lucru, iar pacienților accesul la un act medical ireproșabil”, spune Erika Ionescu, Vicepreședinte ADOM.

4 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox