miercuri, iulie 28, 2021

 

Ghid util pentru măsurarea porţiilor. Cum poți să măsori porțiile cu mâna.
Poate nu știai, dar mâna poate fi cel mai bun măsurător al porțiilor. Avantajul utilizării aceste măsurători este

că o avem tot timpul „la îndemână”. De pildă, o porție de carbohidrați trebuie să fie de mărimea unui pumn.

Porția de carne trebuie să fie cât lungimea și lățimea unei palme, fără degete. Carnea este procesată mai bine în cantități mai mic. Încercați să nu consumați mai mult de 500 g de carne roșie pe săptămână. Alegeți alte surse de proteine, precum peștele sau fasolea.
Expertului Sian Porter este consultant dietetician şi purtătorul de cuvânt la the British Dietetic Association. Aceasta a explicat că majoritatea oamenilor nu ştiu cum arată o porţie potrivită de mâncare și tocmai de aceea există mereu riscul

de supraestimare ori subestimare a numărului de calorii din alimentele ingerate.

Specialiştii recomandă să consumăm două porții de pește gras pe săptămână, însă nu indică care este mărimea porţiilor. Aşadar, este greu să aproximezi cât de mult trebuie să mănânci, mai ales că este dificil să numeri mereu caloriile ori să pui alimentele pe cântar.

Nutriționistul Porter Sian a dezvăluit că propria mână poate fi cel mai bun măsurător al porţiilor. Persoanele ce au corpul mai voluminos au, de fapt, şi mărimea porţiilor uşor mai mare, iar în cazul copiilor, porţiile ori cantităţile mici de mâncare recomandate acestora sunt potrivite mânuţei lor.

Healthy Diet Plan #2: Choose the Right One for You - Cool Kitchen Utensils

Tabelul porțiilor de alimente

Palma (proteine)

Friptură de porc, de vită, de pui, pește. Același principiu al dimensiunii palmei se aplică și în cazul cantității de leguminoase (fasole, mazăre, linte, năut), dar și ouă.

Mijlocul palmei (carbohidrați)

Fructe, cereale, paste, porumb, cartofi, alimente care conțin amidon, biscuiți.

Pumnul (vegetale)

Salată verde , frunze de spanac, broccoli, morcovi etc..

Un vârf de deget (uleiuri)

Unt, maioneză, uleiuri.

Un deget (grăsimi)

Bbrânzeturile

în marea lor majoritate trebuie consumate într-o cantitate care să aibă unu, maximum două degete; dressing pentru salată.

Ghid util pentru măsurarea porţiilor

O porție de peştele alb: toată palma, inclusiv degeteleCarnea peștelui alb este scăzută în grăsimi și calorii, o porţie constituind mărimea unei palme în platou, inclusiv degetele, adică în jur de 150g şi 100 de calorii.

Peștele alb este bogat în proteine, scăzut în grăsimi, mai sărac în acizi graşi Omega 3, însă mai bogat în seleniu, acesta necesar pentru întărirea sistemului imunitar, a părului şi a unghiilor.White Fish - feature on food portions

O porție

de spanac crud: două palmePotrivit nutriționistului Sian Porter, o porţie pe zi de 80 de grame de spanac, alături de alte legume este potrivită, aceeaşi dimensiune fiind valabilă şi pentru alte legume din frunze verzi. Este recomandat să consumăm legume la fiecare masă.Uncooked Spinach - feature on food portions

O porție de fructe de pădure: două palme în formă de cupăO porție constituie 80g de fructe mici ori aproximativ două mâini pline în formă de cupă, echivalentul a 250 g zilnic; cantitatea nu se consumă toată deodată, ci uniformizat în decursul unei zile.Mixed Berries - feature on food portions

O porție de legume: mărimea unui pumn strânsO porţie ar trebui să

cântărească 80 de grame, ceea ce înseamnă aproximativ mărimea unui pumn strâns; aceasta ar trebui să umple o jumătate de farfurie.Brocolli - feature on food portions

O porție de paste crude: mărimea unui pumn strânsPastele fierte trebuie să ocupe un sfert de farfurie, la fel şi porţia de orez fiert. De regulă, carbohidraţii trebuie să constituie un sfert de farfurie, proteinele – un alt sfert, legumele – alte două sferturi.Dried Pasta - feature on food portions

O porție de nuci: un pumn în formă de cupăDr. Sian Porter recomandă consumul unui pumn de nuci zilnic, fracţionat în cantităţi mai mici pe parcursul zilei. Nucile și semințele sunt o gustare sănătoasă, bogată în grăsimi nesaturate benefice pentru sănătatea inimii şi a vaselor de sânge.Mixed Nuts - feature on food portions

Măsurarea porțiilor cu mâna

O porție de carne: mărimea palmei înafara degetelorO porţie de carne constituie mărimea palmei mâinii tale (dar nu şi degetele), de grosime – 1-1,5 cm, consumată la fiecare masă ori la 2 mese din zi; cel mai potrivit – în cantităţi mici şi mai des; ideal- nu mai mult de 500g într-o săptămână. Consumă şi alte proteine, precum cele din peşte, fasole, mazăre, iaurt.Cooked Steak - feature on food portions

O porție de cartofi: un pumn strânsO porţie de cartofi de 180 de grame oferă 175 de calorii. De regulă, o porţie de carbohidraţi ar trebui să aibă circa 200 de calorii pentru o femeie şi 250 de calorii pentru un bărbat. Jacket Potatoes - feature on food portions

O porție de peşte roşu: mărimea unei palmeConsumul a 1-2 porţii pe săptămână de peşte gras, precum somon, macrou ori sardea, bogat în acizi graşi Omega-3 este potrivit pentru sănătatea inimii şi a vaselor sanguine; o porţie cântăreşte aproximativ 100g şi are în jur de 200 de calorii.Salmon - feature on food portions

O porție de unt: vârful unui degetO porţie de unt topit, ulei sau unt de arahide constituie nu mai mult de o linguriță sau dimensiunea falangei distale a degetului mare de la mână, maxim de 2-3 porții pe zi.Crunchy Peanut Butter - feature on food portions

O porție de ciocolată: mărimea degetului arătătorO porţie ar avea în jur de 100 de calorii sau circa 20 de grame. Dairy Milk Chocolate - feature on food portions

O porție de caşcaval: cât două degete mari în lungime şi lăţimeO porţie de brânză ar trebui să aibă în jur de 30 de grame, ori cât lungimea și adâncimea ambelor degete; aceasta ar ajunge la 125 de calorii.Portion of Cheese - feature on food portions

O porție de tort: două degeteDr. Porter atenționează că o porţie de tort sau de prăjitură ar trebui să aibă cât două degete, în lungime și lățime, adică aproximativ 185 de calorii.             Slice of cake - feature on food portions

Ultimele stiri

Parteneri