Grăsimea viscerală și pericolele pe care le declanșează. De ce dintre toate depozitele adipoase, aceasta este cea mai periculoasă

Grăsimea viscerală și pericolele pe care le declanșează. De ce dintre toate depozitele adipoase, aceasta este cea mai periculoasă
Grăsimea viscerală și pericolele pe care le declanșează. De ce dintre toate depozitele adipoase, aceasta este cea mai periculoasă

Grăsimea abdominală (denumită și grăsime viscerală) reprezintă grăsimea acumulată în abdomen, care umple spațiile dintre organele abdominale – ficat, intestine etc.

Spre deosebire de grăsimea de sub piele, cea pe care o putem apuca cu mâinile, denumită grăsime subcutanată, grăsimea viscerală este periculoasă pentru sănătatea noastră. Ea îmbracă organele importante din organism!

Este asociată cu rezistența la insulină, care poate duce la diabet de tip 2 și la risc crescut de boli cardiovasculare și cancer colorectal. La femei, este asociată și cu un risc crescut de cancer la sân și cu afecțiuni la nivelul colecistului, potrivit www.health.harvard.edu.

Cantitatea de grăsime viscerală pe care o purtam fiecare dintre noi este influențată, până la un anumit punct, de genele noastre, precum și de scăderea nivelului de estrogen la menopauză. În timp ce majoritatea avem atât grăsime subcutanată la nivelul taliei, cât și grăsime viscerală dedesubt, măsurarea taliei ne indică grăsimea viscerală estimată.

O circumferință a taliei mai mare de 88 cm la femei și 102 cm la bărbați constituie un semn de risc crescut de boli asociate grăsimii viscerale.

Din fericire, grăsimea viscerală poate fi îndepărtată. S-a demonstrat că treizeci de minute de exerciții aerobice (mers în ritm rapid, bicicletă etc.) de intensitate moderată efectuate 5 zile pe săptămână plus exerciții de rezistență (cu greutăți) câteva zile pe săptămână reduc grăsimea viscerală (abdomenele întăresc mușchii abdominali, dar nu ajută la diminuarea grăsimii viscerale).

Dieta este, de asemenea, foarte importantă. Mănâncă porții mai mici, ai grijă la grăsimi și crește aportul de fructe, legume, cereale integrale și proteine slabe.

Sursă foto: Clinica Mayo

751 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox