duminică, septembrie 26, 2021

Hipertensiunea este o afecțiune care se dezvoltă atunci când arterele, îngustate fiind, nu pot susține o curgere uniformă și continuă a sângelui. Valoarea tensiunii este dată de cantitatea de sânge pompată de inimă și de rezistența opusă de artere. Astfel, dacă prin vasele de sânge trece o cantitate mare de sânge, iar arterele sunt înguste, atunci apare hipertensiunea.

De fapt, tensiunea arterială este forța cu care sângele apasă pereții arterelor atunci când acesta circulă prin ele. Dacă presiunea sângelui este mare, iar vasele de sânge sunt înguste, se instalează hipertensiunea.

Această afecțiune este asociată cu dezvoltarea multor probleme de sănătate complexe. Din fericire, ea poate fi prevenită cu ajutorul unor schimbări importante în stilul de viață.

Cum previi hipertensiunea?

Dr. Vasi Rădulescu, renumit medic român, dezvăluie cum putem preveni hipertensiunea pentru a avea o viață mai sănătoasă și pentru a reduce riscul unor complicații.

„Dacă aveți factori de risc pentru hipertensiune, puteți lua măsuri acum pentru a reduce riscul de afecțiune și complicațiile acesteia.

Adăugați alimente sănătoase în dieta dumneavoastră

Încercați încet să mâncați mai multe porții de plante sănătoase pentru inimă. Ținta ar fi să mâncați mai mult de șapte porții de fructe și legume în fiecare zi. Apoi, urmăriți să mai adăugați o porție pe zi în timp de două săptămâni. După cele două săptămâni, urmăriți să mai adăugați încă o porție. Scopul este de a avea zece porții de fructe și legume pe zi.

Reglați modul în care vă gândiți la farfuria medie pentru cină

În loc să aveți carne și alte garnituri, creați un fel de mâncare care folosește carnea ca și garnitură. Cu alte cuvinte, în loc să mâncați o friptură cu o salată pe lângă, mâncați o salată mai mare și acoperiți-o cu o porție mai mică de friptură.

Gata cu zahărul

Încercați să încorporați mai puține alimente îndulcite cu zahăr, inclusiv iaurturi aromate, cereale și sucuri. Alimentele ambalate ascund zahărul inutil, deci asigurați-vă că citiți etichetele.

Stabiliți-vă obiectivele de slăbire

În loc de un obiectiv arbitrar de „a slăbi”, discutați cu medicul dumneavoastră despre o greutate sănătoasă pentru dvs. Centrul pentru controlul și prevenirea bolilor (CDC) recomandă un obiectiv de scădere în greutate de una până la două kilograme pe săptămână. Asta înseamnă să începi să mănânci cu 500 de calorii mai puțin pe zi decât ceea ce mănânci în mod normal. Apoi decideți ce activitate fizică puteți începe pentru a atinge acest obiectiv. Dacă exercițiul de cinci ori pe săptămână este prea greu pentru a vă încadra în programul dvs., vizați încă o zi în plus decât ceea ce faceți acum. Când acest lucru se potrivește confortabil programului dvs., adăugați încă o zi și așa mai departe, până faceți din asta o rutină”, scrie Dr. Vasi Rădulescu pe propriul blog.

Ultimele stiri