Sari la conținut

I.C. Fundeni. Grijă deosebită față de pacientul de la Stat

InfoCons din cadrul Institutului Clinic Fundeni – sprijin pentru pacienți și aparținătorii lor care pot discuta despre boală inclusiv cu psihologi

Violeta Fotache

Grija pentru pacientul de la Stat, care era sau părea defavorizat în raport cu cel de la Privat, începe să nu mai fie o iluzie. Prima unitatea spitalicească de stat care s-a gândit să deschidă un centru de informare special pentru pacient și pentru aparținătorii lui este o instituție medicală de elită: Institutul Clinic Fundeni. Premiera în sistemul public de să- nătate din România a fost anunțată în ziua de deschidere a Zilelor Institutului Clinic Fundeni 2015, când a avut loc inaugurarea primului Centru de Informare și Consiliere pentru Pacienți și Aparținători – InfoCons, integrat într-un spital de stat din Romania. Centrul de informare InfoCons a fost realizat în parteneriat cu Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România – InfoCons.

Deschiși sugestiilor

Scopul proiectului este crearea unui centru de dialog între pacienți, aparținători și Institutul Clinic Fundeni, care să faciliteze o comunicare continuă, promovând încrederea și transparența. Iar scopul final este acela de a oferi pacienților de la I.C. Fundeni o îngrijire la cele mai înalte standarde de calitate, atât din punct de vedere medical, cât și logistic. Aflat Conducerea Institutului a făcut un apel la pacienţi, aparţinători, asociaţii de pacienţi de a se implica activ, venind cu sugestii. Pacienții Institutului – care nu sunt puțini (numai anul trecut fiind spitalizate peste 100.000 de persoane) – vor fi mai bine informați și asistați psihologic.

Relația doctor-pacient – mediată

Managerul Institutului, conf. univ. dr. Carmen Orban, a precizat că în cadrul noului centru deschis în sprijinul pacienților și aparținătorilor lor, relația dintre medic și pacient/aparținător poate fi mediată de experți ai asociațiilor de pacienți ori ai altor organizații neguvernamentale de profil. De multe ori, pacienții nu au curajul să spună tot. Într-un fel vorbesc cu tine când sunt internați și în alt fel când nu mai sunt aici, spunea managerul. De aceea poate că mai bine este ca pacienții și aparținătorii lor să-și spună problemele unei alte persoane decât medicul ori asistentul din spital. Iar această persoană/ asociație/ONG să transmită cadrelor medicale și să informeze apoi pacientul cu privire la cine îi va explica și când, dar și mă- surile luate pentru repararea vreunei nereguli.

56 de ani, în slujba pacientului

Institutul Clinic Fundeni este o instituție medicală de elită, cu tradiție în patologia dificilă hepatică, renală, hematologică și digestivă, care pune pacientul pe primul loc în activitățile, cercetările și inițiativele desfășurate. Premiera InfoCons a fost anunțată în cadrul sărbătoririi Zilelor Institutului Clinic Fundeni.

Management de succes

Managerul Institutului cu trei centre de excelență, care a înregistrat premiera pentru un spital de stat, este conf.univ.dr. Carmen Orban (foto) „Una dintre marile noastre preocupări este aceea ca, în cadrul Institutului Clinic Fundeni, pacienții să fie tratați potrivit standardelor europene. Înființarea primului Centru de Informare și Consiliere pentru Pacienți și Aparținători – InfoCons este o măsură prin care se dorește îmbunătățirea comunicării dintre medici, pacienți și aparținătorii acestora”, spune managerul. „Centrul are ca obiective informarea, consilierea juridică și psihologică și consultanță gratuită pentru pacienți și aparținători, în cadrul campaniei «Și eu sunt pacient european și am drepturi». Transparența și corectitudinea ne ghidează toate activitățile. Noul centru se va dezvolta pentru respectarea drepturilor și necesităților pacienților, în conformitate cu legislația națională și europeană”, a mai explicat managerul.

Elena Oceanu

Elena Oceanu este absolventa a sectiei ”Jurnalism și Științele Comunicării” la ”Universitatea din București”, a început activitate a de jurnalist la ”Evenimentul Zilei”, în prezent fiind editor la publicația ”Doctorul Zilei”.

Etichete:

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel