sâmbătă, august 8, 2020

Ingredientul delicios care menține creierul tânăr. O jumătate de linguriţă de scorţişoară pe zi poate face minuni pentru sănătate și menține creierul în formă. Și o puteți adăuga în cafeaua de dimineață. 

Scorţişoara este unul dintre condimentele cu cel mai mare conţinut de antioxidanţi, ajutând la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge, la reducerea inflamaţiilor, reglarea funcţionării sistemului nervos şi stimularea imunităţii.

Citește și:

Diverse studii au demonstrat că acest condiment este foarte eficient în combaterea infecţiilor micotice sau fungice. Scorţişoara stimulează receptorii insulinici, asigurând scăderea glucozei din sânge. Astfel, tensiunea asupra pancreasului scade, metabolismul se îmbunătăţeşte şi inflamaţiile se reduc. Trei uleiuri principale numite cinamaldehide, acetat şi alcool de cinamil, intră în componenţa scorţişoarei. Cinamaldehidele blochează eliberarea de agenţi inflamatorii în membranele celulare. Aroma scorţişoarei stimulează zonele din creier care îmbunătăţesc memoria şi atenţia

Ingredientul delicios care menține creierul tânăr

Citește și:

Antioxidantii din scorţişoară ajută în lupta cu Alzheimerul, cancerul, diabetul şi Parkinsonul, conform studiilor întreprinse de către cercetătorii americani.
Specialiştii au luat în considerare şi un studiu din 2011, care a arătat cum scorţişoara previne Alzheimerul, ajutând la restauratea functiilor cognitive şi la corectarea problemelor de mişcare, după cum au arătat testele efectuate pe cobai.

Citește și:

Lapte în loc de zahăr

Zahărul schimbă în rău nutrienții din organism, accentuează sinteza de grăsime de depozit și crește colesterolul în sânge, adică ai probleme de parcă ai mânca slănină pe pâine. Nu există un zahăr mai bun sau mai sănătos ca altul, în el nu există decât calorii goale, potrivit nutriționistului Mihaela Bilic.

Însă, asta nu înseamnă că trebuie să beți cafeaua amară. O puteți îndulci cu lapte, deși are o putere de îndulcire mai mică decât zahărul, măcar nu îngrașă și nu crește colesterolul.

Lactoza, un zahăr cu efect probiotic. Zahărul clasic este un dizaharid format dintr-o moleculă de glucoză și una de fructoză (idem mierea). Zahărul din lapte e tot un dizaharid format din glucoză și galactoză. Asemănătoare și totuși atât de diferite. Fără prezența fructozei glucidele devin sănătoase și nepericuloase pentru siluetă!
Lactoza are o putere de îndulcire de 6 ori mai mică față de zahăr, are indice glicemic mic, nu produce secreție de insulină și nu îngrașă. Ba mai mult, cu lactoza se hrănesc toate coloniile de bacterii din tubul digestiv, ea are efect probiotic favorabil asupra florei intestinale, îmbunătățește digestia și crește imunitatea. Un aport de lactoză mai mic de 3g/zi poate pune în pericol sănătatea întregului organism.
În lapte există și oligozaharide, glucide mai mari decât lactoza, care nu pot fi digerate și ajung în colon. Aici fermentează și produc un mediu acid cu rol anti-infecțios, deci balonarea nu e întotdeauna ceva de rău:) Tot ele funcționează ca o “sugativă” protejând mucoasa intestinală de bacterii și toxine.
Deși conține 87% apă, laptele conține factori esențiali pentru echilibrul și imunitatea intestinală. Fie că e dulce sau acru, iaurt sau brânză proaspată, găsiți o formă de lapte care să vă placă…pentru că face bine:)”, a scris Mihaela Bilic pe pagina sa de facebook. 

 

Parteneri