Sari la conținut

Leguma toamnei ideală pentru diabetici: reglează glicemia, îmtărește sistemul imunitar și te protejează de cancer

leguma care reglează colesterolul
Sursă foto: Getty Images
Ceapa poate scădea colesterolul rău

La fel ca verii lor portocalii, morcovul și cartoful dulci, dovleceii sunt bogați în beta caroten. Corpul tău schimbă acest antioxidant în vitamina A. Ai nevoie de vitamina A pentru a vedea, a îndepărta germenii și pentru ca sistemul tău reproducător să funcționeze așa cum ar trebui. De asemenea, vă ajută inima, plămânii, rinichii și alte organe să rămână sănătoase.

Iată 9 beneficii impresionante ale dovleacului în nutriție și sănătate.

1. Foarte nutritiv și deosebit de bogat în vitamina A

Dovleacul are un profil nutritiv impresionant.

O cană de dovleac fiert (245 de grame) conține :

  • Calorii: 49
  • Grăsimi: 0,2 grame
  • Proteine: 2 grame
  • Carbohidrați: 12 grame
  • Fibre: 3 grame
  • Vitamina A: 245% din
  • Doza zilnică de referință (RDI)
  • Vitamina C: 19% din RDI
  • Potasiu: 16% din RDI
  • Cupru: 11% din CDI
  • Mangan: 11% din RDI
  • Vitamina B2: 11% din RDI
  • Vitamina E: 10% din RDI
  • Fier: 8% din CDI
  • Mici cantitati de magneziu, fosfor, zinc, acid folic si cateva vitamine B.

Pe lângă faptul că este plin de vitamine și minerale, dovleacul are și un conținut relativ scăzut de calorii, deoarece are 94% apă.

2. Conținutul ridicat de antioxidanți poate reduce riscul de boli cronice

Radicalii liberi sunt molecule produse de procesul metabolic al corpului. Deși foarte instabile, au roluri utile, cum ar fi distrugerea bacteriilor dăunătoare.

Cu toate acestea, radicalii liberi excesivi din corpul tău creează o stare numită stres oxidativ, care a fost legată de boli cronice, inclusiv boli de inimă și cancer

Dovleceii conțin antioxidanți, cum ar fi alfa-caroten, beta-caroten și beta-criptoxantina. Acestea pot neutraliza radicalii liberi, împiedicându-i să vă afecteze celulele.

3. Pachete de vitamine care pot stimula imunitatea

Dovleacul este încărcat cu nutrienți care vă pot întări sistemul imunitar.

În primul rând, este bogat în beta-caroten, pe care corpul tău îl transformă în vitamina A.

Studiile arată că vitamina A vă poate întări sistemul imunitar și poate ajuta la combaterea infecțiilor. În schimb, persoanele cu deficiență de vitamina A pot avea un sistem imunitar mai slab.

Dovleacul este, de asemenea, bogat în vitamina C, care s-a dovedit că crește producția de globule albe, ajută celulele imunitare să funcționeze mai eficient și face rănile să se vindece mai repede.

În afară de cele două vitamine menționate mai sus, dovleacul este, de asemenea, o sursă bună de vitamina E, fier și acid folic – toate acestea s-a dovedit că ajută și sistemul imunitar.

Sursă foto: arhiva Doctorul Zilei

4. Vitamina A, luteina și zeaxantina vă pot proteja vederea

Este destul de comun ca vederea să se diminueze odată cu vârsta.

Din fericire, consumul de nutrienți potriviți poate reduce riscul de pierdere a vederii. Dovleacul este bogat în nutrienți care au fost legați de o vedere puternică pe măsură ce corpul tău îmbătrânește.

De exemplu, conținutul său de beta-caroten oferă organismului dumneavoastră vitamina A necesară. Cercetările arată că deficiența de vitamina A este o cauză foarte frecventă a orbirii.

Într-o analiză a 22 de studii, oamenii de știință au descoperit că persoanele cu aport mai mare de beta-caroten aveau un risc semnificativ mai scăzut de cataractă, o cauză comună a orbirii.

Dovleacul este, de asemenea, una dintre cele mai bune surse de luteină și zeaxantină, doi compuși legați de riscuri mai mici de degenerescență maculară legată de vârstă (AMD) și cataracte.

În plus, conține cantități bune de vitamine C și E, care funcționează ca antioxidanți și pot împiedica radicalii liberi să vă afecteze celulele oculare.

5. Densitatea nutrienților și numărul scăzut de calorii pot favoriza pierderea în greutate

Dovleacul este considerat un aliment bogat în nutrienți.

Asta înseamnă că are un conținut incredibil de scăzut de calorii, în ciuda faptului că este plin de nutrienți.

De fapt, dovleacul are sub 50 de calorii pe cană (245 de grame) și este format din aproximativ 94% apă

Pur și simplu, dovleacul este un aliment prietenos cu pierderea în greutate, deoarece puteți consuma mai mult decât alte surse de carbohidrați – cum ar fi orezul și cartofii – dar totuși puteți consuma mai puține calorii.

În plus, dovleacul este o sursă bună de fibre, care vă pot ajuta să vă reduceți apetitul.

6. Conținutul de antioxidanți poate reduce riscul de cancer

Cancerul este o boală gravă în care celulele cresc anormal.

Celulele canceroase produc radicali liberi pentru a le ajuta să se înmulțească rapid.

Dovleacul este bogat în carotenoizi, care sunt compuși care pot funcționa ca antioxidanți. Acest lucru le permite să neutralizeze radicalii liberi, care pot proteja împotriva anumitor tipuri de cancer.

De exemplu, o analiză a 13 studii a arătat că persoanele cu un aport mai mare de alfa-caroten și beta-caroten au un risc semnificativ mai scăzut de cancer de stomac.

7. Potasiul, vitamina C și fibrele pot aduce beneficii sănătății inimii

Dovleacul conține o varietate de nutrienți care vă pot îmbunătăți sănătatea inimii.

Este bogat în potasiu, vitamina C și fibre, care au fost legate de beneficiile pentru inimă.

De exemplu, studiile au arătat că persoanele cu un aport mai mare de potasiu par să aibă o tensiune arterială mai scăzută și un risc redus de accident vascular cerebral – doi factori de risc pentru boli de inimă.

Dovleacul este, de asemenea, bogat în antioxidanți, care pot proteja colesterolul LDL „rău” de oxidare. Când particulele de colesterol LDL se oxidează, ele se pot aglomera de-a lungul pereților vaselor de sânge, ceea ce vă poate restricționa vasele și crește riscul de boli de inimă.

8. Conține compuși care promovează o piele sănătoasă

Dovleceii sunt plini de nutrienți care sunt grozavi pentru pielea ta.

În primul rând, este bogat în carotenoizi, cum ar fi beta-carotenul, pe care corpul tău îl transformă în vitamina A.

De fapt, o ceașcă (245 de grame) de dovleac fiert conține 245% din RDI pentru vitamina A.

Studiile arată că carotenoizii precum beta-carotenul pot acționa ca un protecție solară naturală.

Odată ingerați, carotenoizii sunt transportați în diferite organe, inclusiv în piele. Aici, ele ajută la protejarea celulelor pielii împotriva daunelor cauzate de razele UV dăunătoare.

Dovleacul este, de asemenea, bogat în vitamina C, care este esențială pentru o piele sănătoasă. Corpul tău are nevoie de această vitamină pentru a produce colagen, o proteină care îți menține pielea puternică și sănătoasă.

În plus, dovleceii conțin luteină, zeaxantină, vitamina E și mulți alți antioxidanți care s-a dovedit că îmbunătățesc apărarea pielii împotriva razelor UV.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel