duminică, septembrie 26, 2021

Deși crezi că nu consumi multă sare, cantitatea reală ar putea să te surprindă. În prezent, majoritatea produselor procesate pe care le cumpărăm din comerț conțin foarte multă sare. Astfel, într-o singură zi ai putea consuma mult mai multă sare decât este indicat, ceea ce poate duce la dezvoltarea unor afecțiuni grave.

Consumul ridicat de sare poate contribui la apariția afecțiunilor cardiovasculare, afecțiuni renale și chiar accident vascular cerebral.

Pentru a evita riscurile este necesar să știi câtă sare este indicat să consumi zilnic și, de asemenea, ce alimente trebuie să eviți.

Ce efect are sarea asupra organismului?

Patricia Rusu, nutriționist, dezvăluie care sunt riscurile asociate consumului ridicat de sare și, de asemenea, ce cantitate poți consuma zilnic fără să îți pui sănătatea în pericol.

Sarea și sănătatea – tot ce trebuie să știi.

Sarea este esențială pentru viață și trebuie să consumăm sare în alimentația noastră. Cu toate acestea, majoritatea dintre noi consumăm mai multă sare decât avem de fapt nevoie.

Prea multă sare poate avea un impact negativ asupra sănătății:

  • tensiune arterială ridicată
  • retenție de apă
  • insuficiență cardiacă / atac de cord
  • probleme și pietre la rinichi
  • accident vascular cerebral
  • osteoporoză

Câtă sare ar trebui să consumăm?

În medie, ar trebui să ne propunem să consumăm mai puțin de 5 grame (2000 mg) de sare pe zi, care este puțin sub 1 linguriță!

Majoritatea dintre noi depășim acest lucru, omul consumă în medie aproximativ 9 grame zilnic!

Nu contează dacă sarea pe care o alegeți este roz, roșie, neagră, gri, himalayană, Koscher, sare naturală sau cristalină, toate au același efect asupra corpului. Deși unele săruri naturale pot furniza alte cantități foarte mici de minerale organismului, conținutul de sodiu va fi același și va avea același impact asupra corpului”, explică Patricia Rusu, nutriționist, pe o rețea de socializare.

Cum eviți sarea în exces?

Produsele procesate, găsite adesea în comerț, conțin foarte multă sare. Este indicat să acorzi atenție etichetei și să ții cont de câtă sare vei mai consuma pe parcursul zilei.

De asemenea, încearcă să nu adaugi sare unor produse deja preparate, care ar putea să o conțină deja.

Ultimele stiri