sâmbătă, mai 28, 2022

A lua medicamente fără prescripție medicală pare un act inofensiv, credem că nimic nu se poate întâmpla dacă este vorba de un medicament.

Totuși, dacă nu știm doza, frecvența acesteia sau dacă avem cu adevărat nevoie de ea, riscăm să suferim de otrăvire cu medicamente: 4 lucruri pe care nu ar trebui să le faci niciodată pentru a „taia” simptomele.

Poate credeți că este o exagerare, dar otrăvirea cu medicamente ar putea fi mortală. Potrivit specialiștilor de la institutul medical Mayo Clinic, multe medicamente pot fi otrăvitoare pentru organism doar atunci când sunt luate în concentrații sau doze prea mari.

Te-ar mai interesa: Căștile audio, un pericol? Un studiu dezvăluie cât...

Pentru a vă face o idee mai clară, chiar și paracetamolul, care este un analgezic și antipiretic și nu aveți nevoie de rețetă pentru a-l cumpăra de la farmacie, poate provoca intoxicații acute care, în cele mai bune cazuri, ajung la diferite grade de afectare a ficatului, descrie British Medical Journal.


Cum aș putea să mă otrăvesc cu medicamente?

  • Interacțiunea dintre mai multe medicamente
  • Consumul excesiv de medicamente
  • Scăderea capacității organismului de a elimina un medicament

Atunci când rinichii sau ficatul tău nu funcționează corespunzător, nu metabolizează substanțele medicamentoase la fel de repede, astfel încât acestea s-ar putea acumula în organism și pot provoca intoxicații.

Ochi! Organismul avertizează întotdeauna când ceva nu este în regulă, fiți atenți de îndată ce observați că apar simptome și notați-le într-un caiet în cazul în care trebuie să vă consultați la medic, deoarece tipul de intoxicație poate fi clasificat după cum urmează:

Te-ar mai interesa: Cancer vulvar: simptome ascunse despre care ar tre...

Intoxicație acută: simptomele apar în primele 24 de ore

Intoxicatia subacuta: simptomele apar dupa cateva zile

Intoxicații cronice: una dintre cele mai dificil de detectat, deoarece substanțele medicamentoase se acumulează în organism fără a prezenta simptome la început.

Simptomele intoxicației cu medicamente

Deși multe dintre semnele de avertizare pot fi nespecifice, adică sunt legate de alte afecțiuni sau efecte secundare ale medicamentului, există unele simptome de care ar trebui să fii conștient după administrarea unui medicament, de exemplu, greață, vărsături, durere de cap, descrie Biblioteca Națională de Medicină a Statelor Unite.

Te-ar mai interesa: Mit dezmințit: suplimentele de vitamina D nu previ...

  • dificultate de mișcare
  • Tulburări vizuale sau de limbaj, somnolență
  • Dureri abdominale, diaree
  • Arsuri, roșeață pe buze
  • erupții cutanate, erupții cutanate
  • Alterarea ritmului cardiac și respirator
  • Amețeli, confuzie, dureri de cap
  • Respirație care miroase a substanțe chimice

Ce să faci în caz de otrăvire cu medicamente?

  • Păstrați-vă calmul
  • Sunați la serviciul de urgență
  • Examinați și monitorizați căile respiratorii
  • ia pulsul
  • Colectați medicamentele luate astfel încât specialiștii să aibă informații despre medicamentul ingerat
  • Dacă persoana vărsă, încercați să întoarceți capul pentru a nu se sufoca cu vărsăturile.


Ce nu ar trebui să faceți în caz de otrăvire cu medicamente

  • Nu administrați siropuri sau orice altceva care induce vărsături decât dacă specialiștii decid așa
  • Nu bea niciodată apă, suc, lapte sau orice alt lichid pentru a „taia” simptomele, acestea le-ar putea agrava.
  • Evita hrana
  • Nu administrați niciun alt medicament pentru a „contra” simptomele
  • Nu consumați cărbune activ

După cum vă puteți da seama, otrăvirea cu medicamente este mai periculoasă decât credeți. Solicitați imediat asistență medicală!

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Parteneri
spitale private